جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

آغاز پرداخت وام ۵ میلیونی با حساب یارانه از امروز

24 خرداد 1401
آغاز پرداخت وام ۵ میلیونی با حساب یارانه از امروز

به گزارش بانک اول  به نقل از تسنیم، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: ماه پیش بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کردیم که خانوار‌ها بتوانند از یارانه خود بعنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند استفاده کنند و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند.
وی گفت: سقف استفاده از این کارت 5 میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.
حیدری با بیان اینکه متناسب با یارانه‌ای که هموطنان دریافت می‌کنند می‌توانند تا 55 میلیون تومان از این کارت‌ها استفاده کنند، افزود: اگر شهروندان بیش از حد توان یارانه خود بخواهند از مبلغ این کارت استفاده کنند احتمالاً بانک‌ها ممکن است از آن‌ها علاوه بر وثیقه یارانه، ضامن یا قرارداد لازم الاجرا یا وثیقه مطالبه کنند.
 حیدری گفت: به این ترتیب متناسب با میزان یارانه؛ خانوار می‌توانند درصدی از این مبلغ تا سقف کارت را استفاده کنند و به استناد یارانه، ماهانه اقساط آن را پرداخت کنند.
وی درباره نرخ سود این تسهیلات هم گفت: نرخ سود بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار است.
 حیدری تصریح کرد: اگر مشتری بر اساس یارانه خانوار خود می‌تواند کارت سه میلیون تومانی دریافت کند، ولی خواهان دریافت تسهیلات 5 میلیون تومانی باشد، شعبه بانک ممکن است تفاضل این دو را وثیقه بخواهد.
حیدری گفت: امروز در بانک کشاورزی از این کارت رونمایی خواهد شد.
 وی افزود: این ابزار به بانکهای دیگر نیز ابلاغ شده که از نظر ما فاصله یک تا دو ماهه برای آمادگی ایجاد نرم افزار و آموزش کارکنان لازم است تا تدارک لازم دیده شود و استنباط ما این است که از تیرماه این تسهیلات می‌تواند در سایر بانک‌ها نیز عملیاتی شود.
 حیدری ادامه داد: کارت اعتباری را ما بعنوان یک ابزار جدید برای خرید کالا و خدمات سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ کردیم.
 وی گفت: این کارت برای خرید کالا و خدمات است و از عملیات صوری در بانک‌ها نظیر ارائه اسناد صوری و همچنین طولانی شدن کار بسیار پیشگیری می‌کند.
 معاون بانک مرکزی گفت: بانک‌ها بر حسب توان مالی و منابع خود از این خدمت استفاده کردند و به برخی از هموطنان خدمات دادند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمیده مرغزاری
ارسال شده در : پنجشنبه 09 آذر 1402

سلام من خودم سرپرست خانواده ام یکی از پسرانم رو به خاطر مشکلات مالی پنداشتن سقفی بالای سر مادرم مجبور به دادن بچه به شیرخوارگاه میشه .الان برای هزینه پیش دبستانی لباس نیاز به نام دارم که از یارانه ام یا حقوق بهزیستی که تحت پوشش هستم نیاز دارم .

مهدی قیاسوند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام از خرداد میگین وام یارانه ها پرداخت میشه ولی خبری نیست الان بانک کشاورزی انجام میده اونم ضامن کارمند میخواد ومیگه باید یارانه تون رو از اینجا بگیرین ضمنا شما گفتید ضامن همون حساب یارانه است ولی بانک ها جواب سربالا میدهند لطفا اگه میخواید بدید پیگیری کنید خیلی از مشکلاتمون حل میشه با تشکر

زهرا ابراهیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من خیلی احتیاج به ۵میلیون پول دارم تا بتونم مستاجرم رو بلند کنم وخونه ام رو بفروشم ازمستاجری نجات پیدا کنم ،ولی فقط بانک کشاورزی این وام رو میده واسه سرپرست خانواری که حساب صدف داشته باشه وخیلی اذیت میکنن

اسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این کار خیلی خوبه ولی مطمئنا به ازای هر نفر وام نمیدن کل یارانه رو که هر خانواده میگیره ضربدر 36 میکنن سود و کارمزد خودشونو کم میکنن بقیشو وام میدن دولت و بانکها جایی نمی خوابن زیرشون اب بره هر کسم بیشتر از حدش وام بخواد باید شرایطشو داشته باشه با 100 تا ظامن معتبر فهمیدید الان چند چندیم با اجازه.

مسیح احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام، این وام اگر بخواهیم مبلغ 55 میلیون بگیریم از چه بانکی و به چه صورت میباشد؟

شیعه مولا کریمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام .وام به ازای هر نفر تقریبا یک و دویست هست برای خانواده چهار نفره پنج تومن میدن دونفره دوپونصد اگه کسی هم بیشتر خواست بستگی به بانک داره ازتون خوشش بیاد میده نیاد نه پارتی داشته باشید میده منتهی برا اون اضافه باید ضامن ببری

امید جلالی فر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام امیدوارم عملی بشه نه فقط شعارودلخوشی باشه،خیلیهامحتاج،همین وام هستن ممنون

مهرداد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام این وام واسه هر خانواده پنج میلیون نه واسه هر نفر

مریلا ادیب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. ببخشید ازچه طریقی واسه وام یارانه باید اقدام کنیم؟

میلاد لطفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سواله منم اینه اول سودش چند درصده؟ دوم اینکه هر نفری ۵میلیون یا کلا ۵میلیون میدن؟مثلا یه خانواده ۴نفری ۲۰میلیون میدن؟ جواب بدین لطفا

محبوبه غیاثوند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عالی تورخدا این کارو انجام بدید ما جوونایی که تازه توراه ازدواج هستیم احتیاجمون به این پول زیاده خدا خیرتون بده انجام بدید

صدف عسگری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خسته نباشید این کارواقعا خوبه فقط سوالی که برام پیش اومده اینه که هرکسی به ازای یارانه ای که میگیره میتونه 5میلیون وام بگیره مثلا یه خانواده 3نفره سه یارانه بگیر 15میلیون میتونه وام بگیره یانه من اشتباه متوجه شدم لطفا جواب بدید باتشکراز شما

سیدحمید قشمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خیلی خوبهh اگه این کارو کنید کمک مردم نیازمند میشوی ممنونم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات