جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح می شود

24 خرداد 1401
قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح می شود

به گزارش بانک اول "شاهین نقره چی" با اعلام مهمترین اقدامات اتحادیه طلا و جواهر تهران طی چند سال اخیر گفت: مسئله مالیات برارزش افزوه و مالیات مشاغل بیشرین وقت و انرژی را از این اتحادیه گرفته است، چرا که این موضوع به تعطیلی حدود ٨٠٠ واحد صنفی و بیکاری تعداد زیادی از کسبه منجر شده است.

وی با بیان اینکه موضوع مالیات برارزش افزوده به عنوان معضل اصلی صنف طلا و جواهر محسوب می شود افزود: در این رابطه جلسات و نشست های زیادی با سازمان امورمالیاتی، وزارت دارایی، کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشهای مجلس، و همچنین با ریاست محترم مجلس و معاونت ریاست جمهوری برگزار گردیده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد خروجی این نشستها گفت: پس از بررسی های فراوان توسط کارشناسان خبره مرکز پژوهشهای مجلس و دیگر کارشناسان اقتصادی، پیشنهاد محاسبه سه درصدی از کل مبلغ طلا به عنوان نرخ خاص مالیات برارزش افزوده صنف طلا پیشنهاد گردید، که اتحادیه این پیشنهاد را نیز نپذیرفت.

نقره چی در عین حال این دستاورد را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای کامل قانون، مالیات برارزش افزوده به 10 درصد می رسد، ولی باید قبول کرد که طلا یک کالای سرمایه ای است و این اتحادیه پیشنهاد داده که مالیات از روی اجرت گرفته شود نه از اصل طلا. وی در مورد این قانون پیش بینی کرد: ما منتظر هستیم تا موضوع مالیات برارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شود و به صحن علنی مجلس برای اصلاح برود؛ و در کل گمان بنده این است که این قانون ظرف دوماه آینده به نتیجه رسیده و نهایتاً تا مهرماه ابلاغ گردد تا منافع صنف و مردم تأمین شود.

این مقام صنفی بازار طلا و جواهر در مورد فعالیت های این اتحادیه به سایت طلا گفت: از ابتدای شروع به کار اتحادیه فعلی امور کاری در آن با یک هم اندیشی و درایت انجام گردید و نمود آن را در رضایتمندی مراجعه کنندگان می توان مشاهده کرد.

خزانه دار اتحادیه طلا و جواهر نظم اداری و برون رفت از بروکراسی را اقدامات مهم این اتحادیه عنوان کرد و گفت: در سالهای اخیر ساختار اتحادیه طلا و جواهر با نظام اداری کارآمد و نظم همراه بود، بطوری که هر نامه حداکثر تا 24 ساعت روی آن اقدام شده و پاسخ داده می شود؛ در این بین دریافت گواهینامه ایزو که اولین اتحادیه حائز این گواهی بود مهم و تعیین کننده بود.

به نوشته طلا،عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران بازرسی ها، کنترل عیار، کنترل کارهای خارجی، مبازره با قاچاق طلا، و امور دانشگاه طلا را از امور جاری این اتحادیه برشمرد و در خاتمه از همه اعضاء خواست برای انجام هرچه بهتر کارهای اتحادیه و خدمات بهتر نسبت به پرداخت حق عضویت خود تمهیدات لازم را ابراز داشته باشند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات