جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

اسکناس، دفترچه یادداشت نیست

24 خرداد 1401
اسکناس، دفترچه یادداشت نیست

 به گزارش بانک اول و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، گر چه دستیابی به ترکیب اسکناس سالم برای بانک هزینه بر است، اما بسیاری از فرایندهای منجر به فرسوده شدن اسکناس قابل پیشگیری است.

متاسفانه گاه مشاهده می شود برخی افراد به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس های رایج اقدام کرده و یا روی آن مهر می زنند. این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس و تحمیل هزینه پاکسازی و سالم سازی به بانک می شود.

با این حال، در شعب بانک ملی ایران ابتدا اصالت اسکناس های دریافتی از مشتریان تایید شده و سپس طی عملیات سالم سازی و پاکسازی وجوه نقد، اسکناس های سالم از فرسوده تفکیک شده و اسکناس سالم دوباره به چرخه پولی بر می گردد.

اسکناس های فرسوده نیز برای خارج شدن از چرخه پولی کشور در فواصل زمانی مناسب به بانک مرکزی ارسال می شود تا در فرآیند امحا قرار بگیرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات