پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

افرادی که شماره شبا ارائه نکرده‌اند مشمول سود سهام عدالت می‌شوند

24 خرداد 1401
 افرادی که شماره شبا ارائه نکرده‌اند مشمول سود سهام عدالت می‌شوند

به گزارش بانک اول  به نقل از میزان، سود مشمولانی که شماره شبا نداده‌اند محفوظ است و پس از ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت، سود این سهام به حسابشان واریز می‌شود.
17 میلیون از مشمولان سهام عدالت کد شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند و ثبت نشدن کد شبا موجب تأخیر در واریز نخستین مرحله از سود سهام عدالت به حساب آنها می‌شود.

اگر قرار باشد در شهریور ماه سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز کنیم، کسانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند این سود را دریافت نخواهند کرد و در این زمینه جای گلایه‌ای باقی نخواهد ماند.

تاکنون حدود 30 میلیون نفر از مشمولان، شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند؛ که از این تعداد حدود 27 میلیون شماره شبا مورد تأیید قرار گرفته است و اگر امکان واریز سود این سهام را در شهریور ماه داشته باشیم تنها برای مشمولانی سود سهام واریز می‌شود که شماره شبای حساب خود را در این سامانه ثبت کرده باشند و شماره شبای آنها تأیید شده باشد.

 

سود سهام عدالت افرادی که شماره شبای آنها در سامانه سهام عدالت ثبت نشده است از مشمولان محفوظ خواهد بود و هر زمان که مشمولان شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند این سود را دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت هر فرد متناسب با اقساط تسویه ‌شده ؛ است، هر فردی به‌اندازه سهام خود از این سود بهره‌مند خواهد شد و اگر مشمولی کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده باشد، سازمان خصوصی‌سازی منتظر می‌ماند تا این دسته از مشمولان نیز شماره شبای خود را وارد سامانه کنند و پس از آن سود را به حساب آنها واریز خواهد کرد.

بزودی نتایج تعامل با سیستم بانکی مبنی بر تایید یا عدم تایید احتمالی شبای مشمولانی که شبای بانکی خود را مدتی قبل در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند ، ولی هنوز نتیجه آن را دریافت نکرده ‌اند، مشخص خواهد شد.

با ارسال نامه‌ای از بانک مرکزی به همه بانک‌های عامل و موسسات اعتباری کشور، فرآیند تایید شماره‌های شبای بانکی مشمولان سهام عدالت که مدتی متوقف شده بود، مجددا آغاز شد.

به علاوه رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و مرحوم شده‌اند گفت:  اگر متوفی قبل از آذر 95 باشد هنوز در مورد پرداخت سود سهامشان برنامه‌ای نداریم اما اگر متوفی بعد از آذر 95 باشد با توجه به اینکه سیستم خود را به روز رسانی نکرده‌ایم  و آن را حی می‌دانیم اما به طور کلی سهام عدالت متوفیان از بین نمی‌رود و به وارثان انتقال پیدا می‌کند اما باید گواهی حصر وراثت داشته باشند وگرنه از سهام عدالت و سود آن هیچ بهره‌ای نخواهند برد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
یادگار قادرنژاد
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 23 آبان 1402

دریافت سود سهام عدالت

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات