جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

تغییر شرایط وام مسکن عطف بماسبق می‌شود

24 خرداد 1401
تغییر شرایط وام مسکن عطف بماسبق می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون حدود ۲۶۰ هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم با متوسط ۲۲ میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند و به تدریج کسانیکه یکسال از زمان پس‌انداز آنها می‌گذرد وارد بازار می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم این روند را ادامه دهیم پیشنهاداتی را به دولت ارائه کرده‌ایم که چگونه شرایط دریافت وام مسکن را تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم همه از صندوق پس‌انداز یکم استفاده کنند؛ چه کسانیکه در بافت‌های فرسوده هستند و چه افرادی که در بافت‌های حاشیه‌ای ساکنند و چه خانه‌اولی‌ها.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات برای این افراد ۸  و ۱.۵ درصد پایین‌تر از سایر افراد است، اظهار داشت:‌اگر شرایط جدیدی در نحوه پرداخت تسهیلات مسکن ایجاد شود شامل حال همه اینها می‌شود و بنابراین نیازی نیست که منتظر باشند تا شرایط جدید اعلام شود.

آخوندی با بیان "این کار هم برای پس‌اندازکننده خوب است و هم برای سیاست کلان کشور"، تصریح کرد:‌ پس‌انداز نظمی را به اقتصاد خانوار می‌دهد و از سوی این اطمینان را می‌دهد که به تسهیلات تضمینی با نرخ سود ۸ درصد دسترسی دارند.

وی با بیان این که این کار باعث می‌شود نرخ تمام شده پول کاهش یابد، افزود: برای پرداخت تسهیلات ۸ درصدی کمتر نیازی به یارانه‌های دولتی است و پایداری این سیاست‌ها بسیار بیشتر بوده و خودکفایی است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات