جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

مشمولان سهام عدالت تایید نشده چگونه شماره شبا بگیرند؟

24 خرداد 1401
مشمولان سهام عدالت تایید نشده چگونه شماره شبا بگیرند؟

 به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا  "شبا" یا همان شماره حساب بانکی ایرانیان چند سالی است که بمنظور تسهیل و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ۱۳۶۱۶-ISO، تعریف و تبیین شده و در تمام سامانه های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب "شبا" خواهد بود.

شناسه حساب بانکی ایران «شبا»

انتقال پول از هر حساب  در هر بانک به حساب دیگر در بانک دیگر بصورت الکترونیکی، با پیاده سازی سامانه تسویه ناخالص آنی «ساتنا» و سامانه پایاپای الکترونیک «پایا» در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.

به این ترتیب انتقال پول به حسابی در بانک دیگر، به سادگی دریافت نقدی و واریز به حساب در همان بانک قابل انجام است.

تحقق این امر تحولی عظیم در نظام بانک کشور به شمار می رود و اثرات مثبتی از جمله کاهش تقاضای عمومی برای اسکناس، ایران چک، چک های رمزدار، کاهش مراجعه به شعب بانکها، کاهش ترددهای درون شهری و... دارد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۸۸/۳/۱۲ به منظور تسریع در واریز وجه به حساب مقصد، ساختار یک شناسه منحصر به فرد را برای هر حساب بانک اعلام کرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مژگان کرینی فریدنی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام. بنده در زمان ثبت نام سهام عدالت(چندناه پیش) شماره سبا و کپی دفترچه بانکی خودرا به محل ثبت نام حضوری ارابه کرده و رسید دریافت نمودم. الان لس ام اسی دربافت کردم مبنی بر اینکه واریزتان را کامل کنید جهت سهام عدالت! سوال این ایت آیا سهام عدالت قرار است به ما مبلغی بدهد یا ماباید پولی به این سیستم بدهییم؟!! برای رفع مشکل چه باید کرد و به کجا باید مراجعه کرد؟ باتشکر

هاجر صمدي
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام.بنده هنگام ثبت نام سهام عدالت شماره شباي را وارد كرده ام كه اينك اون حساب مسدود شده براي تغيير شماره شباي خود چه اقدامي بايد انجام دهم.. با سپاس

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات