پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

کرباسیان خواستار شد؛ تانزانیا اصل وام ۷۸ میلیونی دریافتی از ایران را بازپرداخت کند

24 خرداد 1401
کرباسیان خواستار شد؛ تانزانیا اصل وام ۷۸ میلیونی دریافتی از ایران را بازپرداخت کند

 به گزارش بانک اول به نقل از وزارت اقتصاد، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی پس از دیدار با وزیر خارجه تانزانیا که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه دو کشور ایران و تانزانیا تمایل جدی به توسعه روابط اقتصادی دارند، اظهار داشت: بر اساس مذاکرات به عمل آمده در این دیدار و در صورت توافق نهایی، زمینه توسعه همکاری های دو کشور از طریق صدور خدمات فنی مهندسی و صدور کالاهای صنعتی ایران به تانزانیا فراهم می آید.

کرباسیان همچنین در ادامه یکی از پیش نیازهای توسعه روابط دو کشور ایران و تانزانیا را، حل مسایل مربوط به وام ۷۸ میلیون دلاری جمهوری اسلامی ایران به این کشور دانست. 

وی با اشاره به اینکه در دیدار امروز، بازپرداخت «اصل» وام پرداختی، مورد بحث دو کشور قرار گرفته است، گفت: صندوق بین المللی پول، از آنجا که کشورهایی چون تانزانیا جزو کشورهای بدهکار تلقی می شوند، به کشورهای طلبکار توصیه کرده که وام ها را ببخشند و کشورهای OECD هم وام های خود را بخشیده اند ولی برای ما این امر میسر نیست و حداقل باید اصل وام خودمان را که در سال های پیشین پرداخت شده را پس  بگیریم.

مسعود کرباسیان افزود: خوشبختانه امروز در خصوص تعیین یک جدول زمان بندی برای بازپرداخت طلب ایران با طرف تانزانیایی به توافق رسیدیم و امیدواریم در هفته های آتی، هماهنگی نهایی در این خصوص به عمل آید.

وی با بیان اینکه این امر مقدمه خوبی برای همکاری های بعدی است اظهار داشت: خوشبختانه به همت وزارت جهاد کشاورزی، زمینه کشت فرا سرزمینی در تانزانیا در زمین های اجاره ای ۹۰ ساله فراهم شده که این گونه همکاری ها قابل توسعه است.

آگوستین ماهیتا وزیر امور خارجه تانزانیا نیز با تاکید بر علاقه و عزم جدی مسئولان کشور متبوع خود برای توسعه همکاری ها با ایران، از کمک ها و توجه و مساعدت جمهوری اسلامی نسبت به رفع مشکلات این کشور و صرف نظر از سود وام پراختی، قدردانی کرد.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: