جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جهش خدمات فین‌تک‌ها در بانکداری/ خروج بانک‌ها از فعالیت سنتی

24 خرداد 1401
جهش خدمات فین‌تک‌ها در بانکداری/ خروج بانک‌ها از فعالیت سنتی

 به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا علیرضا لگزایی درباره فعالیت فین تک ها در ایران اظهارداشت: به دلیل اینکه فین تک ها می توانند در زمینه چابک سازی و تسهیل ارائه خدمات بانکی موثر باشند، به طور حتم بانک ها از این توان استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: شواهد زیادی در چند سال اخیر وجود دارد که بانک های پیشرو با راه اندازی فین تک و یا مشارکت با آنها در این زمینه پیشگام بوده اند.

قائم مقام بانک ملت درباره هراس بانک ها از فعالیت فین تک ها گفت: به نظر من بانک ها نه تنها از فعالیت فین تک ها هیچگونه هراسی ندارند، بلکه باید با تغییر مدل کسب و کار خود و اصلاح بانکداری سنتی از کانال فین تک ها به سمت بانکداری نوین حرکت کند.

لگزایی درباره مزیت استفاده از فین تک ها از سوی بانک ها توضیح داد: استفاده از فین تک ها توسط بانک ها، باعث می شود تا هزینه ها و قیمت تمام ارائه خدمات بانک ها به میزان چشمگیری کاهش یابد.

وی درباره تعطیلی شعب بانک ها با رونق گرفتن فعالیت فین تک ها بیان داشت: مدل کسب و کار فین تک ها به گونه ای است که به صورت طبیعی باعث می شود دارایی و شعب بانک ها که حاصل سال ها بانکداری سنتی است، کاهش یابد.

قائم مقام بانک ملت درباره همکاری بانک ها و فین تک ها اظهارداشت: در حال حاضر، تعداد فین تک هایی که در حوزه مالی در حال فعالیت هستند، زیاد است و با بیشتر بانک ها به دلیل اینکه از خدمات موبایلی و اینترنت بانک ها آنها استفاده می کنند در ارتباط هستند.

لگزایی افزود: در بانک ملت فین تک سکه که متعلق به شرکت به پرداخت ملت است، فعالیت گسترده ای دارد و همچنین سایر فین تک ها از جمله آپ، تاپ و... نیز با اکثر بانک ها و همچنین بانک ملت در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات