جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

طرح بیت‌کوین ملی در حال بررسی/ تعیین تکلیف بیت‌کوین تا سال ۹۷

24 خرداد 1401
طرح بیت‌کوین ملی در حال بررسی/ تعیین تکلیف بیت‌کوین تا سال ۹۷

 به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا  ناصر حکیمی در نشست پرسش و پاسخ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه تلکام درباره امضاء دیجیتال در کشور گفت: این موضوع از سال ۸۳ تاکنون از سوی بانک مرکزی، قوه قضاییه و وزارت صمت مطرح شده که به نظر من این تکنولوژی قدیمی شده و دیگر محلی برای اجرا ندارد.

وی افزود: در حال حاضر، طرح کارت هوشمند ملی مطرح است که موضوع امضای دیجیتال را نیز پوشش می‌دهد و اگر کشور به این نقطه برسد که افراد بتوانند از طریق کارت ملی هوشمند هویت خود را ثابت کنند، به مراتب بهتر از امضای دیجیتال است.

حکیمی همچنین درباره بیت کوین گفت: بیت کوین یک فناوری مبتنی بر بلاک‌چین است، اما سیاست بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف در این باره به ثبات نرسیده و باعث شده شاهد برخوردهای متفاوت در این زمینه باشیم.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خاطرنشان کرد: به نظر من بیت کوین در کشور ما به عنوان یک فرصت است که بانک مرکزی تا سال ۹۷ در مورد آن به سیاستی واحد خواهد رسید.

وی درباره بیت‌کوین ملی گفت: این موضوع مطرح شده و در حال بررسی است 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات