پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

شرایط دریافت وام مسکن از طریق سپرده‌گذاری و اوراق فرابورس

24 خرداد 1401
شرایط دریافت وام مسکن از طریق سپرده‌گذاری و اوراق فرابورس

به گزارش بانک اول به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ دریافت وام مسکن از طریق سپرده‌گذاری تنها برای کسانی که از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند، برقرار است.

یکی از کارشناسان شعبه مرکزی بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره جزئیات شرایط و مبلغ وام مسکن گفت: صندوق پس انداز یکم برای خانه اولی‌ها پرداخت وام را منوط به سپرده‌گذاری یکساله 40 میلیون تومان کرده است. بعد از گذشت یک سال 80 میلیون تومان به همراه اصل سپرده به متقاضی دریافت وام مسکن پرداخت می‌شود. این وام (مسکن یکم) با نرخ سود 5. 9 درصد و بازپرداخت 12 ساله، اقساط ماهیانه 935 هزار تومان پرداخت می‌شود. سال ساخت مسکن خریداری شده با این وام می‌بایست نهایتاً تا 15 سال باشد.

وی افزود: اگر زوج باشند هر یک از زوجین می‌تواند مبلغ 40 میلیون در حساب یکساله سپرده کند و در مجموع 80 میلیون پول ذخیره کنند تا 160 میلیون تومان وام به آنان تعلق بگیرد. مبلغ 40 میلیون تومان سپرده هر نفر نیز بعد از یک سال تحویل سپرده گذاران می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: البته این وام در تهران 80 میلیون تومان است و در مراکز استان‌ها 60 میلیون تومان و شهرستان‌های با جمعیت بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان خواهد بود.

کارشناس شعبه مرکزی بانک مسکن در ادامه توضیحاتی درباره دریافت وام مسکن بدون سپرده داد و گفت: افرادی که بدون سپرده اقدام به دریافت وام مسکن می‌کنند، با اوراق سازمان بورس، می‌توانند از  60 میلیون تومان وام مسکن به اضافه 20 میلیون تومان وام تعمیرات در قالب وام جعاله (مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن و یا یکی از کارگزاری های فرابورس) استفاده کنند؛ بنابراین بدون سپرده‌گذاری نیز می‌توان از 80 میلیون تومان وام استفاده کرد که نرخ سود وام 60 میلیونی  5. 10 درصد و نرخ سود وام 20 میلیونی 5. 17 درصد است. بازپرداخت وام از طریق اوراق نیز 12 ساله و وام تعمیرات(جعاله) 5 ساله خواهد بود. برای دریافت وام تعمیرات سال ساخت منزل حداکثر باید 20 سال باشد. در این طرح محدودیت استفاده از تسهیلات وام مسکن وجود ندارد و همه خریداران مسکن می‌توانند از اوراق استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات