چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

عدم ارائه رمز منحصر به فرد برای کارتهای هدیه در بانکها

24 خرداد 1401
عدم ارائه رمز منحصر به فرد برای کارتهای هدیه در بانکها

 به گزارش بانک اول  بانک ها و موسسات مالی و اعتباری همواره به جهت صدور کارتهای هدیه تبلیغات بسیار زیادی انجام می دهند. 

ارائه کارت هدیه از آنجا دارای اهمیت است که جذب منابع ارزان قیمت در شبکه بانکی محسوب شده و ماندگاری آن امتیاز محسوب می‌شود. 

اما بانکها و موسسات اعتباری در قبال دریافت امتیاز ارائه کارتهای هدیه از نظر امنیتی ضعیف عمل کرده و تنبل شده اند.

هم اکنون تقریباً در همه بانک ها ارائه کارتهای هدیه دارای رمز منحصر به فرد آن کارت است و این از جمله مواردی است که از نظر امنیتی ضعیف قلمداد می شود. 

به عبارت دیگر هنگامی که شما برای دریافت کارت هدیه به یک بانک مراجعه می کنید رمز کارت هدیه از پیش مشخص شده می باشد و همانند کارتهای عابر بانک حساب ها, رمز جدیدی برای آن صادر نمی شود. 

مثلاً برای کارت‌های صادره هدیه یکی از بانک های بزرگ خصوصی رمز کارت ۱۲۳۴ برای همه کارتهای هدیه است.

یکی از بانک ها نیز رمز کارت ۵۱۵۱ را برای همه کارت ها استفاده می کند و دیگر بانک خصوصی نیز رمز ۸۸۸۸ را برای کارتهای هدیه خود در نظر گرفته است. 

دیگر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز اینگونه عمل کرده و زحمت ارائه رمز منحصر به فرد برای کارتهای هدیه صادره را به خود نمی‌دهند.

این اقدام از آنجا دارای امنیت ضعیف است که اگر شخصی کارت هدیه یک بانک را داشته باشد و یا پیدا کند می‌تواند با تماس و یا مراجعه به یکی از شعب بانک و پرسش از کارمندان مربوطه برای رمز کارت هدیه به راحتی مبلغ موجود در آن را برداشت و از آن استفاده نمایند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کارتهای هدیه بانک سامان هیچ گاه رمز یکسان نداشته و ندارند

سعید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام خوشبختانه بانک ایران زمین در این خصوص عملکرد خوبی داشته و از همان ابتدا برای کارت های هدیه رمز منحصر به فرد برای همان کارت را صادر میکرده است.

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام .بانک سرمایه از ابتدا تا به حال رمز های پلمپ شده و مجزا برای هر کارت صادر میکند

محمد رفاه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

در بانک رفاه دارای رمز منحصربفرد هست

ر ش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

همه بانک ها اینطور نیستن ،بانک‌کارآفرین و پارسیان رمز های منحصر به فردی برای هر کارت به مشتری میدن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات