جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیشنهاد منع دریافت سود از محل سپرده‌گذاری‌ قوای سه‌گانه رای نمی‌آورد/ برخی‌ دستگاه‌ها از رهبری مجوز دارند

24 خرداد 1401
پیشنهاد منع دریافت سود از محل سپرده‌گذاری‌ قوای سه‌گانه رای نمی‌آورد/ برخی‌ دستگاه‌ها از رهبری مجوز دارند

به گزارش بانک اول به نقل از ایلنا  اخیرا‌ سخنگوی‌کمیسیون‌تلفیق مجلس‌شورای‌اسلامی از مصوبه‌ای برای منع دریافت سود از محل سپرده گذاری قوای سه‌گانه خبر داده و گفته بود قوای سه‌گانه، دانشگاه‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها و نهادهای انقلاب و... مجاز نیستند از سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت خود نزد بانک‌ها سود دریافت کنند. حساب‌هایی که با هر عنوانی قبل از تصویب این قانون افتتاح شده است، سود آن باید به حساب اختصاصی آن دستگاه نزد خزانه‌داری واریز و به صورت صددرصد تخصیص‌یافته بر اساس قانون محاسبات عمومی هزینه شود.

 در این راستا عزت‌الله‌یوسفیان‌ملا، نماینده حوزه انتخابیه آمل و لاریجان‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: این مصوبه در خصوص منع دریافت سود از محل سپرده‌گذاری از سوی قوای سه گانه سال قبل هم در کمیسیون تلفیق تصویب شد اما در صحن مجلس رای نیاورد.

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ از دستگاه‌ها برای این موضوع از سوی مقام معظم رهبری مجوز دارند، افزود: سال قبل هم همین موضوع مطرح بود اما مصوبه آن رد شد اما امسال باید دید صحن چه رایی در این خصوص خواهد داد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: البته‌احتمال آن وجود دارد که امسال هم اتفاق گذشته دوباره تکرار شود و این پیشنهاد رای نیاورد.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات