پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

حمله با بدافزار «ارز رُبا» به سایت‌های حکومتی استرالیا و انگلیس

24 خرداد 1401
حمله با بدافزار «ارز رُبا» به سایت‌های حکومتی استرالیا و انگلیس

 به گزارش بانک اول به نقل از خبر آنلاین در این حمله سایت‌های دولتی از جمله وب سایت پارلمان استرالیا مورد حمله قرار گرفت و با روش «ارز رُبایی» / Cryptojacking سیستم قربانیان را برای سرقت انواع ارزهای مجازی تحت کنترل درآوردند.

 

رایانه‌های حکومتی یکشنبه از طریق یک پلاگین متصل به مرورگر موسوم به Browsealoud ، متعلق به شرکای نرم‌افزاری آلوده شدند و سرورهای بهداشت و درمان انگلیس و سایت نظارت بر دیتا در انگلیس نیز قربانی این حمله بدافزاری شدند.

 

وب‌سایت‌های دولت محلی کوئینزلند در استرالیا بلافاصله این پلاگین را از روی مرورگر مذکور حذف کردند و «اسکات هلم» محقق امنیت اطلاعات که این بدافزار را کشف کرده، گفت با حذف پلاگین، مشکل برطرف می‌شود.

 

بدافزار «ارز رُبا» سال گذشته به عنوان جدیدترین بدافزار مخرب برای سرقت دیتای ارزهای مجازی از روی رایانه قربانی سیستم‌های زیادی را آلوده کرد، تا جایی که 1 میلیارد بازدیدکننده از سایت‌های اُپن لند، streamango، رپید ویدئو و آنلاین ویدئو کانورتر قربانی «ارز رُبایی» شدند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات