ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

علل توقف فرایند اعطای وام در برخی بانک‌ها

24 خرداد 1401
علل توقف فرایند اعطای وام در برخی بانک‌ها

به گزارش بانک اول ،یک مقام آگاه در بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش اعطای تسهیلات بانک‌ها به مشتریان، عدم تعادل در منابع و مصارف بانک‌هاست، به فارس اظهارداشت: بانک مرکزی محدودیتی در اعطای تسهیلات برای مشتریان ایجاد نکرده است. وی افزود: بانک‌های بدهکار در حال برنامه‌ریزی برای تسویه بدهی خود به بانک مرکزی هستند و سیاست‌های اعتباری خود را با توجه به وضعیت نقدینگی خود تنظیم می‌کنند.

این مقام آگاه تصریح کرد: بنابراین پرداخت تسهیلات با میزان منابع ارتباط مستقیم دارد. از طرفی بحث انضباط مالی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بانک مرکزی است که بر اساس آن لازم است بانک‌ها به گونه‌ای اقدام کنند که اعطای تسهیلات از محل ایجاد مانده بدهکار نزد بانک مرکزی عملیاتی نشود. اگرچه در گفت‌و‌گوی این مقام آگاه اقدام بانک‌ها در توقف اعطای تسهیلات، خود جوش عنوان شده اما هماهنگی بانک‌های دولتی و شبه دولتی در این رویه رد پای نقش آفرینی بانک مرکزی در این روند را به خوبی نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها