جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

زیان مشتریانی که سپرده‌های یکساله باز کرده اند

24 خرداد 1401
زیان مشتریانی که سپرده‌های یکساله باز کرده اند

به گزارش بانک اول از اوایل شهریور ماه سال جاری بود که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دیگر حساب یک ساله با نرخ بیشتر از ۱۵ درصد افتتاح نکرده اند.

 حال با بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر افتتاح سپرده های یکساله در قالب فروش اوراق گواهی سپرده به نرخ ۲۰ درصد به نظر می رسد بسیاری از مشتریان که در پنج ماهه اخیر حساب یکساله باز کرده اند ضرر های بسیاری را متحمل شده اند.

 اگر از تاریخ ۱۰ شهریور ماه سال جاری تا بیست و هفتم بهمن ماه شخصی حساب یکساله باز کرده باشد حداکثر پرداختی به وی ۱۵ درصد خواهد بود.

 همچنین اگر سپرده قبل از یک سال بسته شود کل نرخ ۱۵ درصد برگشت داده شده و به نرخ ۱۰ درصد محاسبه خواهد شد.

 این در حالیست که اگر یک مشتری در طی چند روز آینده سپرده یکساله باز کند می تواند از سود ۲۰ درصد بهره مند شود، همچنین نرخ بستن پیش از سررسید سپرده نیز ۱۴ درصد تعیین می‌شود.

 تصور کنید شخصی در مهرماه سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان حساب یکساله باز کرده باشد که مجموع سودهای پرداختی توسط بانک به وی در پایان سال ۱۵ میلیون تومان خواهد شد.

 اگر همین مشتری ۱۰۰ میلیون تومان را در طی چند روز آینده افتتاح نماید مبلغ سود پرداختی توسط بانک ۲۰ میلیون تومان خواهد بود و در این بین مشتری به میزان ۵ میلیون بیشتر از قبل سود دریافت می کند.

همچنین در صورت برداشت پیش از موعد مبلغ ۱۰ میلیون تومان به مشتری پرداخت می‌شود اما با شرایط جدید مبلغ پرداختی به مشتری ۱۴ میلیون تومان خواهد شد.

 با توجه به محاسبات بانک ها حتی اگر مشتری سپرده یکساله ۱۵ درصدی خود را بسته به حساب یکساله ۲۰ درصدی تبدیل نماید به نظر برسد باز هم مشتری نفع چندانی را از بابت این افزایش سود نخواهد برد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات