پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سارقان حساب‌های بانکی قبل از اقدام دستگیر شدند

24 خرداد 1401
سارقان حساب‌های بانکی قبل از اقدام دستگیر شدند

به گزارش بانک اول به  نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عباسعلی محمدیان گفت: طی تماس تلفنی کارکنان شعب یکی از بانک‌های کرج با پلیس آگاهی مبنی بر این‌که فرد جوانی با در دست داشتن اوراق قضائی جعلی به بانک مراجعه و تقاضای دریافت مشخصات صاحب حساب بانکی مربوط به یکی از شرکت‌های دولتی را دارد؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به بانک مراجعه و در بررسی‌های اولیه دریافتند که این مرد جوان با در دست داشتن اسناد و مدارک جعلی درخواست استعلام حساب بانکی وی را دارد.

 

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: نامبرده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی مأموران ضمن معرفی همدستان خود اعتراف کرد که سردسته اصلی باند، مدارک را برای استعلام صاحب حساب به وی داده است و تا قبل از این هم چندین بار به سایر شعبه‌های بانک مراجعه کرده اما موفق به دریافت استعلام نشده است.

 

محمدیان افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و مراجعه به آلبوم مجرمان، محل اختفای سردسته اصلی باند را شناسایی و طی چندین عملیات جداگانه سه نفر از اعضای باند را دستگیر کردند.

 

وی تصریح کرد: متهمان دستگیرشده پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر ارائه مدارک جعلی به بانک اذعان داشتند که به‌قصد شناسایی صاحبان حساب‌های بانکی با تراکنش بالا به‌قصد تخلیه حساب‌های آن‌ها با جعل دستور مقام قضائی برای شناسایی صاحبان حساب به بانک مراجعه و پس از دسترسی به مشخصات صاحب حساب قصد تخلیه موجودی حساب را داشتند که با هوشیاری کارکنان بانک و سرعت عمل مأموران دستگیر و روانه زندان شدند.

 

فرمانده انتظامی استان البرز بابیان این‌که 2 نفر دیگر از اعضای باند پس از برداشت 400 میلیارد ریال از حساب فردی دریکی از شعب یکی از بانک‌های خصوصی قصد فرار داشتند که با حضور به‌موقع مأموران دستگیر شدند گفت: در این زمینه 4 متهم دستگیرشده‌اند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات