پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

رقابت تلگرام با اتریوم در دور دوم عرضه ارز دیجیتال

24 خرداد 1401
رقابت تلگرام با اتریوم در دور دوم عرضه ارز دیجیتال

به گزارش بانک اول به نقل از دنیای اقتصاد همان‌طور که می‌دانید تلگرام هفته گذشته موفق شد در اولین دور پیش فروش ارز رمزپایه خود رقم قابل توجه ۸۵۰ میلیون دلار را جذب کند. این در حالی بود که این سرویس پیام‌رسان محبوب رقم ۶۰۰ میلیون دلار را برای دور اول جذب سرمایه پیش‌بینی کرده بود. حال طبق گزارش‌های جدید این شرکت قصد دارد دور دوم جذب پیش فروش ارز دیجیتالی شبکه بلاک‌چین خود را برگزار کند.

 

گفته شده تلگرام قصد دارد با استفاده از سرمایه جذب شده برای ارز دیجیتالی خود، یک پروتکل جدید را برای رقابت با پلت‌فرم «Ethereum» راه‌اندازی کند. از طرفی هم گفته شده که سرمایه‌دارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا اواخر دسامبر سال ۲۰۱۸ ارزهای دیجیتالی خود را از تلگرام دریافت نخواهند کرد و تلگرام گفته که ارزهای دیجیتالی این شرکت احتمالا تا قبل از سال ۲۰۱۹ وارد بازار نشوند و همین مساله باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ در دنیای تکنولوژی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی تلگرام خودداری کنند. برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که نگه داشتن پول سرمایه‌گذاران توسط تلگرام به مدت حداقل یک سال ریسک بزرگی محسوب می‌شود. از طرف دیگر بازار ارزهای دیجیتالی از اوایل سال ۲۰۱۸ با نزول قابل توجهی همراه بوده است. طبق آمار منتشر شده از موسسه CoinMarketCap در حال حاضر ارزش سکه‌های دیجیتالی در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

حال با توجه به این شرایط و اینکه تلگرام تا سال ۲۰۱۹ هیچ سکه دیجیتالی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نمی‌دهد، باید دید آیا این شرکت در سری دوم جذب سرمایه می‌تواند به مبلغ مورد نظرش دست پیدا کند یا خیر؟

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات