پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پرداخت وجوه سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین بعد از ادغام تعاونی‌ها

24 خرداد 1401
پرداخت وجوه سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین بعد از ادغام تعاونی‌ها

 به گزلرش بانک اول به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کاسپین در اطلاعیه‌ای نوشت: به اطلاع کلیه سپرده گذاران تعاونی های منحله فرشتگان، الزهرا مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر توس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران که تحت عنوان مؤسسه اعتباری آرمان ایرانیان فعالیت می نمودند، می رساند:

مؤسسه اعتباری کاسپین در چارچوب فرآیند ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و پس از طی مراحل قانونی در مورخه ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ مستقلاً مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی ج.ا..ا دریافت کرده است و در فهرست مؤسسات اعتباری مجاز قرار گرفته و این مؤسسه در حال حاضر به عنوان پنجمین مؤسسه اعتباری غیربانکی مجاز شناخته می شود و مقرر است طبق قوانین و مقررات و بر اساس فرآیند حقوقی و مالی مشخص که قبلاً بین این مؤسسه و هیأت های تصفیه تعاونی های منحله هشتگانه مشخص شده، تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دارائی ها و بدهی های قابل تجمیع شرکت های تعاونی منحله اعتبار فرشتگان، الزهرا مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر توس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان و عام کشاورزان مازندران را که تا به حال تحت عنوان آرمان ایرانیان فعالیت می کردند، به حساب های خود منتقل می نماید و بعد از انتقال نسبت به پاسخگویی به سپرده گذاران تعاونی¬های منحله طبق اولویت تعیینی از جانب بانک مرکزی ج.ا.ا اقدام نماید .

فرآیند ارزیابی املاک و اموال تعاونی های منحله فوق الذکر توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام است و وفق قوانین و مقررات، اموال و املاک و دارائی های تمامی تعاونی های فوق الذکر به مؤسسه اعتباری کاسپین انتقال خواهد یافت.

همچنین در خصوص تعاونی اعتبار منحله فرشتگان به اطلاع می رساند که ارزیابی و کارشناسی املاک و دارائی های این تعاونی توسط کارشناسان رسمی دادگستری متشکل از نمایندگان هیأت تصفیه تعاونی فرشتگان، هیأت مدیره کاسپین و کارشناس مرضی الطرفین در حال انجام است و با انتقال دارایی ها طبق قانون و مقررات و انتقال پرسنل تعاونی فرشتگان به مؤسسه اعتباری کاسپین همانند سایر تعاونی ها انتقال به اتمام خواهد رسید و پس از آن تمامی دارائی ها و اموال تعاونی فرشتگان در اختیار مؤسسه اعتباری کاسپین قرار خواهد گرفت و پس از اجرای مراحل مذکور، اقدامات لازم معمول خواهد شد .

نهایتاً با توجه به مطالب معنونه متذکر می گردد هیأت مدیره مؤسسه اعتباری کاسپین با همراهی هیأت های تصفیه تعاونی های منحله هشتگانه و تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقامات قضایی ، فرآیند امکان پذیری پاسخگویی به سپرده گذاران و بستانکاران تعاونی های منحله هشتگانه در قالب تعهدات ارائه شده هیأت مدیره را با جدیت فراوان پیگیری خواهد نمود .

در نهایت به اطلاع می رساند به منظور حفظ حقوق و اطمینان خاطر کلیه سپرده گذاران مؤکداً متذکر می گردد تا قبل از انتقال اموال و دارائی های تعاونی های منحله هشتگانه، هیچ اقدامی توسط این مؤسسه ( کاسپین ) در جهت پرداخت وجوه سپرده ها صورت نمی پذیرد و به محض حصول مقدمات لازم، این مؤسسه تحت نظارت بانک مرکزی ج.ا.ا و مقامات قضایی اقدام لازم رامعمول خواهد نمود . در انتها متذکر می گردد جهت اطلاع از مراحل اجرایی و اخبار موثق، صرفاً به وب سایت مؤسسه اعتباری کاسپین www.caspianci.ir مراجعه و به شایعات و اخبار دیگر منابع اطلاعاتی توجه نفرمائید .

روابط عمومی مؤسسه اعتباری کاسپین

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها