پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است

24 خرداد 1401
نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است

به گزارش بانک اول به نقل از مهر حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت که امروز برگزار شد با قدردانی از تلاش های صادرکنندگان که موجبات رشد صادرات غیرنفتی و حضور گسترده تر ایران در بازارهای جهانی را فراهم کرده اند، گفت: هدف سیاست ارزی دولت آرامش و ثبات در بازار ارز بوده است که لازمه رشد پایدار اقتصاد کشور است و بیشترین کمک را به تولید کنندگان و صادرکنندگان برای برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی خود می کند. برای تحقق این هدف، همفکری و همکاری بخش خصوصی و بانک ها ضروری است.

رئیس جمهور اظهارداشت: درآمد ارزی کشور در شرایط کاملا اطمینان بخشی است و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است.

در این جلسه مسوولان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران، کنفدراسیون صادرات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، انجمن صادرکنندگان پتروشیمی و خانه معدن و مدیران بانک های دولتی و خصوصی، با تشکر از استقبال دولت از نظرات فعالان اقتصادی، اتخاذ سیاست ارزی جدید توسط دولت و بانک مرکزی را ضروری شمرده و آمادگی خود را برای همکاری کامل اعلام و پیشنهادهای خود را برای رفع ابهامات و اشکالات اجرایی ارائه کردند.

روحانی با تشکر از همکاری فعالان اقتصادی با اجرای این طرح، تاکید کرد: در سیستم جدید ارزی، صادرکنندگان در فروش ارز خود حتی یک روز نباید معطل بمانند و بانک ها باید برای جذب سپرده های ارزی مردم، تشویق و تسهیلات لازم را فراهم کنند و مجموعه سیاست های اقتصادی کشور در جهت حمایت از رشد مستمر صادرات هماهنگ شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات