جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اصلاح بانک‌ها و ارزش تولید و ثبات ارز در دستور کار قرار گیرد/ بانک‌ها دلالی می‌کنند

24 خرداد 1401
اصلاح بانک‌ها و ارزش تولید و ثبات ارز در دستور کار قرار گیرد/ بانک‌ها دلالی می‌کنند

به گزارش بانک اول به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در همایش بسیج کارگری با تأکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: تولید ملی از چند جهت مورد هجمه قرار دارد که اولین ضربه را بانک‌ها می‌زنند زیرا به جای تولید در فضای دلالی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسیر و هدف بانک‌ها جمع‌آوری منابع نیست، بلکه مسیر و هدف آنها سودآوری است، ادامه داد: باید اصلاح بانک‌ها و ارزش تولید و ثبات ارز در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی محدود کردن واردات کالا به کشور را موضوع مورد توجه دیگر دانست و افزود: تولید و عرضه اجناس داخلی  را نباید با مشکل مواجه کرد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش صادرات برای رشد تولید داخلی ادامه داد: کاهش صادرات منجر به انباشت  تولیدات می‌شود و این موضوع زیان تولیدکنندگان و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به رشد قاچاق  کالا متاسفانه اظهار کرد: درآمد حاصل از واردات 54 میلیارد دلار  و صادرات کالای غیرنفتی 47 میلیارد دلار در سال 96 بوده است، یعنی تراز بازرگانی 7 میلیارد دلار منفی است.

وی تصریح کرد: تولیدکننده‌ها باید به سمتی حرکت کنند که هزینه تمام شده، مقرون به صرفه باشد، البته در کشور ما قدم‌های خوبی برداشته شده ولی کافی نیست و باید برنامه مدون در این زمینه داشته باشیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: در جلسه روسای سه قوه در مجلس به حاضرین جلسه عرض کردم، خبر دارید افرادی یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش پایان خدمت می‌گیرد و فرهنگیان و کارمندان با حقوق یک‌میلیون و 200 هزار تومان باید 83 سال کار کنند، تا درآمد این فرد راداشته باشد، این عدالت نیست.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق کارمندان و کارگران در برنامه ششم مصوب شده که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود، گفت: در بحث اشتغال نیز باید به طور جدی پیگیری شود.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات