پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش نخواهد داد/وال استریت رشد کرد

24 خرداد 1401
بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش نخواهد داد/وال استریت رشد کرد

به گزارش بانک اول به نقل از رویترز، با پایان معاملات پنج‌شنبه، پس از این که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد تا اواسط ۲۰۱۹ نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد، و داده‌هایی جدید قدرت اقتصادی آمریکا را نشان داد، اس‌اندپی ۵۰۰ اندکی رشد کرد و شاخص نزدک رکورد جدیدی ثبت کرد.

یک روز پس از آن‌که فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره خود را افزایش داد و اشاره کرد که دوبار دیگر هم طی سال جاری این نرخ را بالا می‌برد، داده‌هایی منتشر شد که نشان از آمار قدرتمند فروش خرده‌فروشی آمریکا داشت. همچنین نرخ بیکاری آمریکا به پایین‌ترین میزان ۴۴ و نیم ساله خود رسید و باعث شد خوش‌بینی بانک مرکزی مورد تاکید قرار بگیرد.

در همین حال بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرد برنامه عظیم خرید اوراق قرضه خود را در پایان سال خاتمه خواهد داد و اشاره کرد که فعلا هیچ افزایشی در نرخ بهره نخواهد داشت.

دوگ کوته، استراتژیست ارشد بازار در شکت مدیریت سرمایه وویا در نیویورک، می‌گوید: این که اقتصاد آن‌قدر قوی است که فدرال‌رزرو می‌تواند نرخ بهره خود را تا ۴ بار در یک سال افزایش دهد، خبر خوبی برای بازار است. داده‌های فراتر از انتظار خرده‌فروشی هم خبر خوب دیگری است. این اخبار روی هم باعث جهت‌گیری بازارها شدند.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم  ۶.۸۶ واحد یا ۰.۲۵ درصد رشد کرد و در ۲۷۸۲.۴۹ واحد بسته شد.

کامپوزیت نزدک ۶۳.۳۴ واحد یا ۰.۸۵ درصد جهش کرد و در رکورد جدید ۷۷۶۱.۰۴ واحد بسته شد.

اما شاخص داوجونز با افت اندک ۰.۱ درصدی یا ۲۵.۸۹ واحدی روبرو شد و در سطح ۲۵۱۷۵.۳۱ واحد، به کار خود پایان داد.

در معاملات دیشب از یازده بخش شاخص اس‌اندپی، ۷ بخش در محدوده مثبت قرار گرفت و یک بخش بدون تغییر ماند.

بخش مالی که نسبت به نرخ بهره بسیار حساس است، بزرگترین افت درصدی را در شاخص اس‌اندپی ثبت کرد. در این بخش سهام جی‌پی مورگان با سقوطی ۱.۸ درصدی بیشترین ضرر را ثبت کرد.

سهام جی‌پی مورگان بیشترین فشار رو به پایین را به شاخص داوجونز هم وارد آورد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات