جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا

24 خرداد 1401
پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا

 به گزارش بانک اول به نقل از دنیای اقتصاد، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد با وجود آثار مثبت لایحه کاهش مالیاتی بر رشد اقتصادی آمریکا در سال‌های 2019 و 2020، رشد اقتصادی آمریکا در سال‌های بعد از آن به نحو قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی صندوق در تعارض آشکار با چشم‌انداز اقتصادی اعلام شده توسط کاخ‌سفید است که متوسط نرخ رشد این کشور در 5 سال آینده را سه درصد پیش‌بینی کرده است. به گفته صندوق بین‌المللی پول، کسری بودجه بزرگ دولت و عدم افزایش دستمزدها در شرایطی که نرخ اشتغال بسیار بالا است، باعث افزایش طیف وسیعی از ریسک‌ها هم برای اقتصاد آمریکا و هم اقتصاد جهانی خواهد شد.بنابر پیش‌بینی صندوق، نرخ رشد اقتصادی آمریکا تا  سال 2023 به 8/ 1 درصد کاهش خواهد یافت. دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز گزارش تقریبا مشابهی منتشر کرده است و نرخ رشد بلندمدت را 6/ 1 درصد اعلام کرده است. کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول به خبرنگاران گفت درخصوص این پیش‌بینی‌ها با استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا صحبت کرده است و او گفته است چشم‌انداز صندوق بسیار بدبینانه است. وی افزود: امیدوارم حق با او باشد و ما اشتباه کنیم؛ چراکه این هم برای آمریکا و هم جهان بهتر خواهد بود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات