جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

لزوم سلیقه‌ای عمل نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

24 خرداد 1401
لزوم سلیقه‌ای عمل نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال لرستان که در فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: فضای شیک انتقاد با هدف تخریب در کشور وجود دارد که مردم را ناامید می‌کند و نباید این افراد را همراهی کنیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های لرستان در تسهیلات اشتغالزایی در مقایسه با سایر استان‌ها خوب عمل کرده‌اند، افزود: برخی از مشکلات سیستمی است و برخی توسط خودمان ایجاد می‌شود که باید آنها را کمتر کنیم.

منصوری در بحث ابهام داشتن و آینده پرداخت تسهیلات گفت: آسیب‌های قبلی را سعی کرده‌ایم که نباشد و قرار نیست در کار بانک‌ها دخالت کنیم چراکه هر کجا دخالت صورت گرفته، فساد را به همراه داشته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی مشاور در نظر گرفته شود، تصریح کرد: مشاوران باید مورد تایید باشند و بتوانند متقاضیان را راهنمایی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل کردن در برخی بانک‌هاست، تأکید کرد: وحدت رویه باید توسط بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رعایت شود. در 20 روز این تسهیلات پرداخت و دستگاه‌ها متقاضیان را دنبال مجوز نفرستند و بانک‌ها هم آنان را معطل نکنند.

منصوری گفت: اگر کسی نمی‌تواند 20 درصد سهم آورده را تامین کند، قاعدتاً نباید به او تسهیلات پرداخت شود، چون نمی‌تواند کار اقتصادی انجام دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیستم بانکی برای اشتغال خرد مناسب نیست، افزود: اولویت ما در بحث سرمایه در گردش واحدهای موجود هستند، زیرا به اشتغال کمک می‌کنند ولی به شرطی که تولید و فروش داشته باشند.

وی با بیان اینکه وام به تنهایی اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه توسعه بازار و مهارت اشتغال به همراه دارد، اضافه کرد: باید به سمت ایجاد اشتغال وام برویم نه توزیع آن و رشته‌هایی که اشتغال ایجاد می‌کند را دنبال کنیم.

منصوری بیان کرد: یارانه اشتغال فراگیر به زودی در اختیار بانک‌هایی قرار می‌گیرد که با ما همکاری کرده‌اند و رتبه‌بندی استان‌ها اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات