جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

مشکلات کاسپین بزودی رفع می‌شود/جای نگرانی برای سپرده‌گذاران نیست

24 خرداد 1401
مشکلات کاسپین بزودی رفع می‌شود/جای نگرانی برای سپرده‌گذاران نیست

 به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم مهدی ابراهیم بای سلامی با اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده برای این موسسه اظهار داشت: تنها مشکل موسسه کاسپین موضوع کمبود نقدینگی است که طبیعتا بزرگ ترین بانک ها هم وقتی با حجم بالای مراجعه سپرده گذاران به شعب مواجه شوند دچار کمبود نقدینگی می شوند که البته جای نگرانی برای سپرده گذاران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اموال و دارایی های تعاونی های منحله ای که در کاسپین ادغام می شوند در حال انتقال است، افزود: تمام کارشناسان تعاونی ها و موسسه کاسپین در حال کارشناسی اموال و املاک تعاونی ها هستند تا به موسسه اعتباری کاسپین انتقال یابد. طبیعتا پس از انتقال این اموال و دارایی ها موسسه مالی و اعتباری کاسپین متعهد می شود به مقدار این اموال و به همان نسبت بدهی های تعاونی ها که به کاسپین منتقل می شوند، نسبت به پرداخت وجوه سپرده گذاران اقدام کند.

مدیر روابط عمومی موسسه اعتباری کاسپین تصریح کرد: اینکه برخی می گویند سرنوشت کاسپین همانند موسسات ثامن الحجج(ع) و میزان می شود موضوع درستی نیست، چرا که کاسپین دارای مجوز قانونی از بانک مرکزی است اما میزان و ثامن الحجج فاقد این مجوز بودند و نهایتا بانک عامل برای حل معضل وارد کار می شد، اما ما با ساماندهی که انجام خواهیم داد به زودی مشکلات موجود را مرتفع می کنیم.

بای سلامی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک فعالیت شعب کاسپین به روند معمولی خود بازمی گردد، افزود: با اسنادی که از دارایی های انتقالی تعاونی های ادغام شده در کاسپین به دست ما می رسد، قطعا این اعتبار را خواهیم داشت که مشکلات موجود را به خوبی ساماندهی کنیم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهنام بلالزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به نظربنده درپرداخت بهتره اول مدتی سود سپرده پرداخت شودتا موسسه باکمبود نقدینگی مواجه نشود

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها