جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ورود نقدینگی به بخش مسکن همواره لنگ لنگان و با تاخیر همراه است

24 خرداد 1401
ورود نقدینگی به بخش مسکن همواره لنگ لنگان و با تاخیر همراه است

 به گزارش بانک اول به نقل از فارس محسن بهرام غفاری در تحلیل خود از وضعیت کنونی و آینده مسکن گفت: آینده بخش مسکن رکودی است،‌ چرا که این وضعیت و برنامه‌ای که در بازار مسکن مشاهده می‌شود، این‌گونه است که نقدینگی سرگردانی که بخواهد به سمت مسکن برود خیلی سخت و لنگان لنگان خواهد بود. 

*مسکن همیشه خود را به نقطه تعادل بازار از حیث قیمت و تورم می‌رساند، اما خیلی سخت

وی افزود: مسکن همیشه خود را به نقطه تعادل بازار از حیث قیمت و تورم می‌رساند، اما خیلی سخت چرا که کالای غیرمنقولی است و خرید و فروش آن رقم درشتی است و خود را با یک تأخیر فاز به قافله تورم می‌رساند. 

*نقدینگی سرگردان برای رفتن به بخش مسکن در این وضعیت فعلاً بعید است

وی ادامه داد: نقدینگی سرگردان برای رفتن به بخش مسکن در این وضعیت فعلاً بعید است و اگر هم این اتفاق بیفتد، دیر این اتفاق خواهد افتاد. 

*مسکن با یکی دو سال تأخیر خود را به تورم می‌رساند

غفاری گفت: نقدینگی همواره راحت‌تر و زودتر از مسکن به سمت کالاهایی که مصرفی‌تر و گردش سریعتر و روان‌تری دارد می رود، بنابراین همواره مسکن با یکی دو سال تأخیر خود را به تورم می‌رساند و بعد از تورم بالا می‌زند. 

غفاری اضافه کرد: اگرچه در چند ماه گذشته دو بار شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم، اما باز هم به آن رشد نرخ تورم نرسید. 

وی ادامه داد: به هر حال رشد قیمت مسکن لنگ لنگان و کُند صورت می‌گیرد. 

بهرام غفاری در خصوص اینکه آیا طرح‌های جدیدی که وزیر راه و شهرسازی برای بخش مسکن ارائه کرده است می‌تواند مفید باشد، گفت: طرح ۹ ماده‌ای وزیر راه و شهرسازی نمی‌تواند اثر آنچنانی بر ساماندهی بخش مسکن داشته باشد. 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات