پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بررسی خارج از نوبت لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی

24 خرداد 1401
بررسی خارج از نوبت لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت  الهیار ملکشاهی در خصوص اعاده لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی به قوه مقننه از سوی شورای نگهبان، گفت: هنوز نظر شورای نگهبان در رابطه با لایحه مذکور به دست قوه مقننه نرسیده اما طبق روال معمول هرگاه ایرادی وجود داشته باشد به مجلس اطلاع و لایحه بازگردادنده می شود. در این بین اگر نظر مجلس صحیح باشد متعاقبا لایحه برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید اذعان کرد اگر لایحه مذکور در هفته جاری به مجلس برسد، حتما در هفته آینده و خارج از نوبت در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این بین باید یادآور شد برای رفع ایرادات حتما از نماینده شورای نگهبان نیز دعوت خواهد شد تا بتوانیم نظر مسئولان را جلب کنیم. این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: مبارزه با پولشویی قانونی است که مدت ها پیش در قوه مقننه تصویب شد که مورد تایید شورای نگهبان هم قرار گرفت؛ چندی پیش نیز تحت لایحه نسبت به اصلاح آن اقدام شد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر نظر شورای نگهبان قابل اصلاح باشد، حتما اقدام به اصلاح می شود، خاطرنشان کرد: در این بین اگر احساس شود نظر مجلس صحیح است متعاقبا اصرار بر نظر قوه مقننه خواهد شد که برای تعیین تکلیف، لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات