جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه نقدی ۹۰ هزار تومان می‌شود؟/امتناع شرکت نفت از پرداخت سهم

24 خرداد 1401
یارانه نقدی ۹۰ هزار تومان می‌شود؟/امتناع شرکت نفت از پرداخت سهم

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد با اشاره به تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانه ها، گفت: گزارش هیات تحقیق و تفحص در حال جمع بندی بود، اما برخی مسائل رخ داده  که به این منظور نظارتی میدانی در حال انجام است، چرا که از سوی دولت به برخی شرکت ها پول پرداخت شده؛ اما ظاهرا زد و بندی در پرداخت ها صورت گرفته است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانه ها، افزود: تعدادی نیرو ماموریت پیدا کرده اند که در شرکت ها حضور یابند تا مشخص شود آیا پول در محل معین هزینه شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه در ماده ۸ قانون ستاد هدفمندی یارانه ها تاکید شده که دولت می تواند کمک بلاعوض به شرکت ها داشته باشد، ادامه داد: دولت به صورت بلاعوض به برخی شرکت ها کمک کرده و حتی به یک شرکت ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض داشته، اما بحث اصلی این است که با توجه اینکه در یک استان به دو شرکت کمک کرده آیا این کمک ضوابط داشته و یا زد و بند بوده است؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یارانه ۴۵ هزار تومانی در حال حاضر کاری برای خانوارها انجام نمی دهد، البته قیمت برخی محصولات همانند بنزین نیز طی سال هایی که مبلغ یارانه نقدی افزایش نیافته گران نشده است.

وی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص مشخص می شود که درآمد دولت از محل هدفمندی چقدر است، افزود: شرکت ملی نفت چندین هزار میلیارد تومان پول سازمان هدفمندسازی یارانه ها را پرداخت نکرده است که اگر این پول ها پرداخت شود یقینا یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی دو برابر می شود.

رییس هیات تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندسازی یارانه ها، تصریح کرد: اگر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ستاد هدفمندسازی یارانه ها از سوی شرکت ملی نفت پرداخت شود می توان یارانه ها را دو برابر کرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی حسین زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خوب این که کلیه قوانین و دستورالعمل ها به صورت صوری هست باعث شده رانت و اختلاس و بی برنامگی رخ بده واقعا در کشور ما با این ثروت های عظیم خدادادی باید به مثابه جیره خواران و گداپروری زندگی کنیم!!مگر کشور صاحب ندارد از وزیر نفت بپرسد چرا سهم یارانه اش رو نمیدهد تا کی باید چوب بی تدبیری مسئولان رو بخورم به خدا به خاک ذلت نشستیم کمرمان زیر بار تورم شکست به کجا و کی پناه ببریم؟؟؟؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات