پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

شایعه توقف وام‌دهی بانک‌ها رد شد

24 خرداد 1401
شایعه توقف وام‌دهی بانک‌ها رد شد

 به گزارش بالنک اول یک مقام آگاه بانکی نیز گفته که هیچ بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی مبنی‌بر توقف وام‌دهی به بانک‌ها ابلاغ نشده است. به‌تازگی کوروش پرویزیان، رئیس کانون بانک‌های خصوصی نیز گفته بود که پرداخت تسهیلات متوقف نشده، بلکه کاهش یافته است. او این را هم توضیح داده بود که نقدینگی بانک‌ها به‌گونه‌ای نیست که بتوانند تسهیلات جدید پرداخت کنند، اما امکان دارد تا پایان سال مصوبات اعطای تسهیلات ماه‌های مهر، آبان و آذر باقی مانده باشد و بانک فقط آن مصوبات را پرداخت کند.

بخشنامه‌ای ابلاغ نشد یک مقام آگاه بانکی در واکنش به شایعه توقف وام‌دهی از سوی بانک‌ها به «فرهیختگان» گفت: «بانک مرکزی هیچ‌گونه بخشنامه‌ای مبنی‌بر توقف وام‌دهی به بانک‌ها ابلاغ نکرده است. » او این را هم اضافه کرد:«پیش از این اما بخشنامه کنترلی به بانک‌ها ابلاغ شده بود تا کنترل بیشتری بر منابع و مصارف خود داشته باشند.» این مقام آگاه بانکی همچنین تاکید کرد که در شرایط فعلی برای بانک‌ها به‌صرفه نیست که بدون حد و مرز تسهیلات ارائه و در بازار بین بانکی 34 درصد سود دهند. به گفته او، در چنین شرایطی بانک‌ها هر زمان احساس کنند منابع‌شان کاهش یافته، دست به عصاتر تسهیلات پرداخت می‌کنند. آنطور که این مقام بانکی گفته است اگر بانک‌ها بدون حد و مرز تسهیلات دهند، با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و در این شرایط باید منابع خود را از بازار بین بانکی تامین کنند که به دلیل بالا بودن نرخ سود به صرفه نیست.

او این را هم گفت که ارائه تسهیلات بستگی به شرایط بانک‌ها دارد، بنابراین هر چقدر بتوانند وصول و تامین منابع داشته باشند شرایط بهتری را برای پرداخت تسهیلات خواهند داشت. تداوم اعطای تسهیلات این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که بانک ملی اخیرا اعلام کرده بود که اعطای تسهیلات در واحدهای بانک ملی ایران طبق روال جاری ادامه داشته و درخواست‌های مشتریان، در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه و با مراعات الزامات بانک مرکزی بررسی و در صورت دارا بودن شرایط لازم و بر اساس سیاست‌های منابع و مصارف بانک پرداخت خواهد شد. روابط‌عمومی این بانک نیز با تایید این اخبار گفته که اعطای تسهیلات در این بانک متوقف نشده است. بر اساس توضیحات روابط‌عمومی بانک ملی، برخلاف اخبار منتشره از سوی برخی خبرگزاری‌ها تغییر خاصی در برنامه‌ها و سیاست‌های تسهیلاتی این بانک ایجاد نشده است.

روابط‌عمومی بانک سامان نیز در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی‌بر توقف اعطای تسهیلات در بانک‌ها اعلام کرد که پرداخت تسهیلات در سامان متوقف نشده است. به گفته او، هم پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و هم وام ازدواج در شعب بانک سامان به متقاضیان پرداخت می‌شود. روابط‌عمومی این بانک تاکید کرد که بانک سامان در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی صنعتگران و بازرگانان تسهیلات اجاره به شرط تملیک اموال منقول و غیرمنقول هم اعطا می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی بانک سامان، این بانک به تازگی از «یاری‌کارت» هم رونمایی کرده و دارندگان کارت‌های اعتباری می‌توانند به صورت اقساطی انواع کالاهای بادوامی چون لوازم خانگی صوتی، تصویری و دیجیتال را خریداری کنند. با توجه به این اظهارات، هرچند این روزها بانک‌ها حال و روز خوبی ندارند و بعضا با مشکل تامین منابع روبه‌رو هستند، اعطای تسهیلات در برخی از بانک‌ها تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن رضواني
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

كليه شعب بانك ملي فقط ميتونن از وصول اقساطشون وام بدهند كه اونم قسمت زياديش به وام ازدواج اختصاص مي يابد و البته بانكها واريز و پرداخت جديد برخي وام ها كه در واقع تمديد وام ها هست رو توي آمارشون وام جديد محسوب ميكنن ساير بانكها هم همين شرايط رو شنيدم بنده البته برخي موسسات و بانك هاي خصوصي كه بيشتر وام هاشون شبيه نزول هست تا وام هنوز هم دارند پرداخت مي كنند با نرخ هاي بالاي ٣٠ درصد

احسان صفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دوست عزیزی که منتشر کننده ی این خبر هستی الان تشریف بیارید در استان اصفهان هر کدوم از شعبات بانکها مخصوصا ملی باهم سراغ تسهیلات را میگیریم ببینید جواب چی میگیرید.کلا وامها را بسته اند و برای اینکه بگن وام میدیم به دوستان و آشنایان خودشون وام میدن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها