جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

تسهیلات ۲۰ میلیونی با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان اعطا می‌شود

24 خرداد 1401
تسهیلات ۲۰ میلیونی با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان اعطا می‌شود

به گزارش بانک اول  به نقل از فارس،‌محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد  در آئین انعقاد تفاهم نامه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان که بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفت، گفت: تقارن این جلسه در ایام محرم که سراسر ایران اسلامی پر از فضای ایثار و بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر است برای ما باید در خور توجه باشد.

وی افزود: در نظام آموزش عالی دو نوع آموزش وجود دارد که بخشی از آن نظام آموزش رایگان و بخشی از آن نظام آموزشی مبتنی بر شهریه پردازی است که متاسفانه 85 درصد این نظام آموزشی ایران شهریه‌پردازی است که باید برای این نظام شهریه‌پرداز راه حل‌هایی به جز اقدامات صندوق رفاه دانشجویان که البته راه حل تکلیفی بر عهده دولت است پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ مردم برای تحصیل در ایران ارزش قائل هستند و این ارزش مداری منجر به آن شد که جزو 10 کشور برتر دنیا قرار داشته باشیم و البته دانشگاه آزاد اسلامی یکی از کنشگران فعال در این نظام آموزشی است.

طهرانچی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه در کشورمان می‌تواند سلامت مالی و بانکداری را تضمین کند در حالی که متاسفانه دیگر بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی غیردولتی که مشتریان آن مردم به عنوان ولی نعمت بوده و جایگاه ویژه‌ای نزد این دانشگاه دارند. به همین جهت کم کردن دغدغه پرداخت شهریه دانشجویان این دانشگاه برای ما اهمیت زیادی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند مانند خدماتی که دیگر بانک‌ها پس از بلوکه کردن مبالغی ظرف چند ماه انجام می‌دهند، و در نهایت چند برابر این پول را به درخواست کننده وام پرداخت می‌کنند، داشته باشند.

طهرانچی گفت: سقف تسهیلات در نظر گرفته شده در تفاهم نامه امروز که بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد 20 میلیون تومان به ازای هر دانشجو است.

وی خواستار تنوع بخشی در ارائه خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شد و افزود: باید تیم‌های کارشناسی دو طرف در جلسات مستمر در این خصوص رایزنی کرده و خدمات را توسعه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ اگر در 36 سال پیش که دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد می‌توانستیم مناسبات بانکی این دانشگاه را طوری تضمین کنیم که دیگر لازم نباشد در ایام تحصیل دانشجویان شهریه‌ای از آنها دریافت شود، خیلی خوب بود.

طهرانچی گفت: باید پول صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به بانک قرض‌السحنه مهر ایران منتقل شود که با این کار اعتبار خود را نزد این بانک افزایش داده و می‌توانیم تسهیلات بیشتری به دانشجویان پرداخت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده به جایگاهی برسیم که هیچ دانشجوی دانشگاه آزاد دغدغه پرداخت شهریه را نداشته باشد تا بتوانیم در آینده پشتیبان خوبی برای ترقی آموزش کشور باشیم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات