ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

کدام بانک به سپرده ارزی سود بیشتری می‌دهد؟

24 خرداد 1401
کدام بانک به سپرده ارزی سود بیشتری می‌دهد؟

به گزارش بانک اول به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، بانک‌ها به عنوان عامل از سوی این بانک، با دریافت ارز  برای دوره یکساله، سود چهار درصدی به سپرده دلاری، سه درصدی به یورو و دو درصدی برای درهم پرداخت خواهند کرد. دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله است و اگر مشتری تمایل داشته باشد، با موافقت بانک مرکزی دوره یک ساله تمدید خواهد شد و سود ارز ماهانه واریز می‌شود. همچنین بانک مرکزی تضمین کرده که اگر ارز خود را به صورت کاغذی سپرده‌گذاری کنید، هنگام بازپرداخت بانک عامل موظف است در زمان سررسید همان ارزی که سپرده‌گذاری شده به همراه سود ارزی تعیین شده را به سپرده‌گذار پرداخت کند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین، فقط تعداد محدودی از بانک‌ها (چه دولتی و چه خصوصی) به این بخشنامه عمل می‌کنند؛ یعنی یا میزان سودی که می‌دهند با سودی که بانک مرکزی اعلام کرده مغایرت دارد و یا برخی از آن‌ها تضمینی برای بازپرداخت سپرده به صورت ارزی ندارند.

*نکته مهم در این گزارش میدانی این است که اطلاعات ، از شعب ارزی بانک‌ها در منطقه 6 شهر تهران تهیه شده است و اینکه شعب تا چه اندازه در تعیین ساز و کار افتتاح سپرده‌های ارزی مختار هستند، مشخص نیست. بنابراین شرایط اعلام شده در زیر را نمی‌توان به عنوان ضوابط اصلی ابلاغی بانک‌های مذکور به شعب استنباط کرد.

بانک ملت:

سالانه برای سپرده‌گذاری هزار دلار و همچنین هزار یورو، سود 2 درصد با تضمین بازپرداخت ارزی در نظر گرفته است.

بانک پارسیان:

سالانه 4 درصد برای دلار و یورو بدون کف سپرده‌گذاری و با تضمین بازپرداخت ارزی.

بانک پاسارگاد:

سه ماهه 1 درصد، شش ماهه 3 درصد و یکساله تا 5.5 درصد برای سپرده‌گذاری ارزی سود ارزی می‌دهد. کف سپرده‌گذاری ارزی در این بانک 2600 دلار و دو هزار یورو می‌باشد.

بانک سپه:

کمترین سود سپرده ارزی مربوط به این بانک است. در حالی که ادعا می‌کند زمانی برای این نوع سپرده سود سالانه 6.4درصد به مشتریان پرداخت می‌کرده اما اکنون برای سر رسید‌های سه ماهه تا یکساله، به حداقل 10هزار دلار و همچنین 10هزار یورو تنها 25صدم درصد سود ارزی پرداخت می‌کند. این بانک اظهار کرد در شرایطی که منابع ارزی نداشته باشد با سپرده‌گذاران به صورت ریالی تسویه می‌کند.

بانک تجارت:

سالانه حدود 3 درصد برای یورو و نیز دلار سود سپرده پرداخت می‌کند و برای تسویه آن نیز به صورت ارزی ضمانت می‌کند.

بانک صادرات:

سپرده‌گذاری دلار برای مدت شش ماه 3درصد و برای یکسال 5درصد سود ارزی پرداخت می‌کند. برای یورو نیز 4درصد سود سپرده ارزی در نظر گرفته شده است.

کف سپرده‌گذاری ارزی در این بانک هزار دلار و یا هزار یورو با مشخص بودن منشا ارزی است. همچنین باید سپرده جداگانه‌ای در این بانک با حجم 100 دلار و یا 100 یورو باز کنید تا سود سپرده شما به این بانک واریز شود.

بانک کشاورزی:

این بانک تنها برای شش ماه سپرده‌گذاری انجام می‌دهد و سود آن برای دلار 3.75 درصد و یورو 2.75درصد است. همچنین برای سپرده‌گذاری در این بانک حداقل باید 20هزار دلار و یا 20 هزار یورو داشته باشید.

بانک شهر:

این بانک برای دلار در سال سود 5درصدی و برای یورو 4دردصد در نظر گرفته و کف سپرده‌گذاری در این بانک هزار دلار است. این بانک تضمین می‌کند عین وجه سپرده‌گذاری شده را بازپرداخت می‌کند.

بانک انصار:

این بانک برای حداقل 500هزار دلار و یا یورو، شش ماهه تا یکساله حداکثر 2.5درصد سود می‌دهد و اگر موجودی ارزی داشته باشد به صورت ارزی تسویه می‌کند واگرنه بازپرداخت آن ریالی می‌باشد.

بانک سرمایه:

این بانک برای سپرده‌های یکساله (با کف سپرده‌گذاری 100دلار و یا 100 یورو) ، سود 3درصدی برای دلار و 4درصدی برای یورو اعلام کرده است.

بانک ملی:

حداقل سپرده‌گذاری ارزی در این بانک باید هزار دلار و یا یورو باشد.

بر اساس جدول نرخ سود ارزی این بانک، برای سپرده یک ماهه دلار سود 2.38 درصد، دو ماهه 2.50درصد، سه ماهه 2.62درصد، شش ماهه 3درصد، 9ماهه 3.50درصد و یکساله سود 5درصد در نظر گرفته است.

همچنین برای یورو در مدت یک ماه سپرده‌گذاری 2.10درصد، دو ماهه 2.40درصد، سه ماهه 3درصد، شش ماهه 3.30درصد، 9ماهه 3.75 درصد و یکساله 4 درصد سود ارزی پرداخت می‌کند.

این بانک اعلام کرده اگر موجودی نداشته باشد هیچ گونه تضمین کتبی برای بازپرداخت پول به صورت ارزی ندارد اما تا کنون نیز موردی پیش نیامده که سپرده‌گذار به صورت ارزی سپرده‌گذاری کند و این بانک به صورت ریالی تسویه کند.

بانک اقتصاد نوین:

منشا سپرده‌گذاری در این بانک باید اسکناس باشد و همچنین فقط سپرده‌گذاری 6ماهه انجام می‌دهد. یود سپرده‌گذاری برای یورو در شش ماه 2.5درصد و برای دلار 3.5درصد است. این بانک نیز تضمین بازپرداخت به صورت ارزی به مشتری می‌دهد.

در این میان بانک‌های آینده، ملل، ایران زمین از جمله بانک‌هایی هستند که سپرده ارزی دریافت نمی‌کنند

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: