جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

یوسفیان ملا: مردم با خرید و فروش دلار ارزش پول ملی را کاهش دادند

24 خرداد 1401
یوسفیان ملا: مردم با خرید و فروش دلار ارزش پول ملی را کاهش دادند

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت عزت الله یوسفیان ملا ، در واکنش به صحبت های وزیر کشور مبنی بر اینکه باید واقعیت شرایط اقتصادی به مردم گفته شود، گفت: همه جا رسم است که وضعیت اقتصادی کشور را با مردم در میان بگذارند و بگویند الان درآمد کشور چه میزان است و هزینه کشور داری چه مقدار است و دولت چه تصمیماتی برای اتفاقات در آینده دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: انتظار می رود که به مردم گفته شود برای پرداخت یارانه ها چه مشکلاتی وجود دارد و گفته شود زمانی که درآمد کشور مناسب است امکان در نظر گرفتن هزینه های غیر ضرور در سبد خانوار هست اما وقتی با کمبود درآمد مواجه هستیم دیگر نمی توان هزینه سفرها را تامین کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور به گونه است که مردم باید در جریان امور قرار گیرند، بیان داشت: در مسائل ارزی اتفاقاتی رخ داد که ضربه سنگینی به پول ملی زده شد و اگر دستگیری دلالان همان زمان صورت می گرفت شاهد افزایش نرخ دلار تا 20 هزار تومان نمی بودیم.

دلالان 3 میلیارد دلار گردش مالی داشته اند

وی با اشاره به میزان گردش مالی دلالان در این مدت، گفت: دراین مدت کمتر از 3 میلیارد دلار گردش مالی همراه با سود آن کاری کرد که نرخ دلار از 3 هزار و 800 تومان به 19 هزار تومان برسد و ارزش پول ملی به اینجا کشیده شود.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید مردم بدانند خرید و فروش دلار به کاهش پول ملی خودشان منجر می شود،  بیان داشت: خرید و فروش دلار توسط مردم نوعی خود زنی است و مردم باید از این اتفاق مطلع شوند، از سوی دیگر مردم اگر آگاهی داشته باشند هرگز به حرف ترامپ از آن سوی اقیانوس آرام ناگهان دست به تبدیل سرمایه های شان نمی زنند.

مردم ستون پنجم ترامپ نشوند

این نماینده مجلس افزود: بی اطلاعی مردم از وضعیت اقتصادی باعث شد دولت برای جبران گردش 3 میلیارد دلار توسط دلالان میلیاردها دلار را در قالب دلار دولتی، نیما و سنا هزینه کند در حالی که کشور ترکیه برای مدیریت بحران تحریم ها فقط مردم را آگاه کرد و توانست به راحتی از این شرایط عبور کند اما مردم ما بدون هیچ جیره و مواجبی ستون پنجم و سرباز اقتصادی ترامپ شدند.

وی تاکید کرد: علت این امر تنها عدم اطلاع رسانی کافی به مردم بود، البته مسئولان هم اطلاعات کافی برای تصمیم گیری ندارند، زمانی که موضوع توزیع سکه به بازار مطرح شد در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها مطرح  کردم برای کاهش قیمت باید سکه بین افرادی توزیع شود که آن را به بازار می آورند نه کسانی که سکه ها را در صندوق ها ذخیره می کنند و سلطان سکه می شوند.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: باید سکه بین کارمندان، کارگران و کسانی که حقوق ثابت دریافت می کردند در قالب پرداخت حقوق توزیع می شد تا این افراد برای گذران زندگی سکه ها را به بازار می آوردند اما مسئولان در نهایت سکه را بدون سقف و کف و نظارت در بازار توزیع کردند تا نرخ آن از یک میلیون تومان به 5 میلیون تومان رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسابت مجلس با بیان اینکه قیمت دلار سیاست زده است، تاکید کرد: مردم اگر بدانند که قیمت ها به دلایل اقتصادی افزایش پیدا نمی کند، به بازار ارز و سکه رجوع نمی کنند، البته مسئولان باید این اطلاعات را دراختیار مردم بگذارند تا بتوان از این شرایط عبور کرد./

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات