جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

واگذاری وام‌های کلان به سازندگان انبوه مسکن

24 خرداد 1401
واگذاری وام‌های کلان به سازندگان انبوه مسکن

به گزارش بانک اول  به نقل از خانه ملت سیدحسین افضلی ، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای افزایش دو برابری وام مسکن، گفت: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، خانواده ها به ویژه روج های جوان دیگر توان خرید مسکن را ندارند و این مسئله مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  افزایش میزان وام مسکن قطعا در افزایش خانه دار شدن عده ای از افراد اثرگذار است، اما مشکلی اصلی این است که آیا خانواده ها و  زوج های جوان توان مالی برای بازپرداخت تسهیلات را دارند.

وی گفت: به طور حتم با افزایش وام مسکن به حدود 160 میلیون تومان، میزان اقساط آن نیز بالا خواهد رفت و با توجه به میزان حقوق مردم، بخشی از آنها توان پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من افزایش وام مسکن راه کار اساسی و اصلی برای حل مشکلات مسکن در کشور نیست، در شرایط کنونی جای خالی برنامه و سیاست دولت در حوزه مسکن به شدت احساس می شود، به طوری که
درمقطعی صحبت از ساخت مسکن اجتماعی شد، اما عملا هیچ اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفت.

افضلی گفت: تجارب دیگر کشورها نشان می دهد که ارائه وام به خریداران آنقدر بازده نداشته و اثرگذار نیست، از این رو به نظر من تسهیلات و وامها به صورت کلان در اختیار شرکت های دارای اهلیت و معتمد ساخت و ساز قرار بگیرد، تا آن ها متناسب با نیاز جامعه اقدام به مسکن سازی بکنند.

وی تصریح کرد: به طور حتم با واگذاری این امور به سازندگان معتمد، بهترین ساخت با کیفیت بالا اما قیمت معقول و در کمترین زمان به مردم واگذار میشود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر این مسئله برای حاکمیت یک نکته مثبت است، زیرا آن زمان دولت می تواند ضوابط فنی و شهرسازی را به آسانی اعمال کند، زیرا در آن موقع دولت با یک گروه محدودی روبه رو است که به خوبی می تواند امور مرتبط را مدیریت کند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات