جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

ایران و سوریه آماده تاسیس بانک مشترک

24 خرداد 1401
ایران و سوریه آماده تاسیس بانک مشترک

به گزارش بانک اول همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و سوریه صبح امروز (شنبه) با حضور عدنان منصور سفیر سوریه در تهران، ترکاشوند سفیر ایران در سوریه، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران و محمد همشو دبیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی سراسر سوریه برگزار شد.

حسن دانایی فرد؛ دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق و سوریه در این همایش با انتقاد از حجم ١٣٠ میلیون دلاری تجاری گفت: باید بانک مشترک بین ایران و سوریه داشته باشیم. سفیر اسبق ایران در عراق تاکید کرد که پتانسیل و ظرفیت تجاری دو کشور بسیار بیش از رقم فعلی است و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

مشاور معاون اول رییس جمهوری گفت: ما آماده همکاری، سرمایه گذاری و استفاده از پول های ملی در تجارت هستیم. وی افزود: روز چهارشنبه با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی جلسه داشتم و وی اعلام کرد که آمادگی برای تاسیس بانکهای مشترک و مبادله پولی های ملی برای تجارت وجود دارد.

دانایی فرد همچنین بر لزوم اجرایی شدن توافقنامه تعرفه ترجیحی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: درهای سفارت ایران در سوریه همیشه بر روی فعالان اقتصادی باز است. ۴۷ فعال تجاری سوریه در این همایش حضور دارند و هدف اول آن جذب سرمایه گذاری و مشارکت ایران در بازسازی سوریه است.

سوریه دو نیاز بزرگ برای ساخت زیرساخت های خود که تقریبا در طول بحران این کشور به طور کامل از بین رفته است و از سوی دیگر نیازهای اصلی مردم این کشور باید تامین شود. ترکیه و عربستان دو رقیب جدی ایران در بازار سوریه هستند و اگر غفلت شود، این دو کشور این بازار را از ایران خواهند گرفت.

در پایان این همایش، یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه به امضای بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران و محمدد همشو دبیرکل اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه رسید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات