شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

زنی که به زودی تصویرش روی بزرگ‌ترین اسکناس انگلیس چاپ می‌شود!

24 خرداد 1401
زنی که به زودی تصویرش روی بزرگ‌ترین اسکناس انگلیس چاپ می‌شود!

به گزارش بانک اول  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق برنامه  بانک ملی انگلیس قرار بر این است که تا سال 2020 تصویر زنی  به نام نور النسا عنایت خان مشهور به نورا بیکر روی اسکناس 50 پوندی این کشور درج شود.

بنا بر اعلام العربیة، نورا زنی از والدین هندی است که سال 1944 به خاطر جاسوسی برای انگلیس در اردوگاه کار اجباری "داخاو" در 15 کیلومتری شمال مونیخ توسط نازی ها گلوله‌باران شد. این زن در فرانسه نیز به جاسوسی برای انگلیس می پرداخت. او همچنین سال 1949 به دلیل تلاش‌ برای مرتبط کردن نیروهای مقاومت ملی فرانسه علیه نازی‌ها از طریق امواج رادیویی سری توسط گشتاپو پلیس مخفی آلمان نازی دستگیر و در 30 سالگی و همان اردوگاه مذکور تیرباران شد.

از این رو بانک ملی انگلیس از چند مورخ درخواست کرده شخصیت‌هایی که مانند نورا برای این کشور سودآور بوده اند را برای درج تصویرشان روی اسکناس 50 پوندی معرفی کنند. در این مسیر رقبای دیگری هم از جمله ماری سیکول، پرستار نامدار جامائیکایی-اسکاتلندی برای نورا وجود داشتند. ماری کارش مداوای سربازان انگلیسی بود که در سال 1991 و یک قرن پس از درگذشتش در سال 1881، از او تقدیر شد و مدال افتخار جامائیکا را گرفت همچنین در سال 2004 نیز به عنوان بزرگترین شخصیت سیاه‌پوست در تاریخ انگلیس انتخاب شد.

«کلمنت اتلی» که از سال 1945 تا 1951 نخست وزیر انگلیس بود و  در سال 1967 در سن 84 سالگی درگذشت، به همراه جیمز وات و ماتیو بولتون دو مخترعی که اکنون هم تصویرشان روی اسکناس 50 پوندی انگلیس است، از اشخاص دیگری هستند که در  لیست رقبای نورا قرار دارند  اما از میان این افراد و دیگر اشخاصی که اسمشان در اینجا ذکر نشده  تنها تصویر  سه نفر  بر اسکناس چاپ خواهد شد که بنا بر باور اکثر مردم نورا در این میان بیشترین شانس را دارد.

 

عصر اعتبار

 

نور النسا عنایت خان مشهور به نورا بیکر

در حال حاضر روی یک سوی این اسکناس تصویر  الیزابت دوم و در طرف دیگر عکس جیمز وات و ماتیو بولتون مخترعان موتور بخار درج شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات