ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

پیشنهاد ایجاد مکانی برای چانه‌زنی نرخ ارز/ اجماع برای کاهش نرخ‌ها

24 خرداد 1401
پیشنهاد ایجاد مکانی برای چانه‌زنی نرخ ارز/ اجماع برای کاهش نرخ‌ها

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا معصومه آقاپور علیشاهی با انتقاد از دلالی در بازار ارز، گفت: متاسفانه حضور این نوع دلالی ها در بازار ارز و اعمال تغییر قیمت ها در آن قابل کتمان نیست. نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح پیشنهاد در نظر گرفتن مکانی برای تعیین نرخ ارز خواهان پایان دادن به فعالیت دلالان در این زمینه است، افزود: متاسفانه چانه زنی نرخ ارز و در نهایت تعیین آن در کوچه و بازار و با منفعت دلالان انتخاب می شود.

آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه با ساماندهی اقتصادی که به واسطه سوئیفت اروپایی و همچنین آف ای تی آف صورت می گیرد، ساماندهی ارزی نیز ممکن خواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم با به نتیجه رسیدن سوئیفت و همچنین اجرای آف ای تی آف نتایج مثبت اقتصادی مشهود خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد مکانی برای چانه زنی نرخ ارز بنا به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس نیازی به تصویب نهایی در صحن علنی مجلس ندارد، افزود: این مهم در تعامل مجلس و دولت به ویژه بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی ارزی با هدف ترکیدن حباب نرخ ها در این حوزه انجام می شود، گفت: اجماع نظر مسئولان در خصوص کاهش نرخ ارز در تصمیمات جدید آنها مشهود است. عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: مردم باید منتظر کاهش نرخ ارز بوده از اینرو دیگر دلالی و سودجویی در این بازار صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: