پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

احتمال تمدید اعتبار کارت‌های بانکی بدون صدور مجدد

24 خرداد 1401
احتمال تمدید اعتبار کارت‌های بانکی بدون صدور مجدد

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، مدتی است که برخی گزارش‌ها از سختگیری‌هایی در بانک‌ها برای صدور کارت بانکی حکایت دارد که به طور خاص کارت‌های هدیه را شامل شده است؛ به طوری که در مواردی متقاضیان در هنگام مراجعه برای دریافت کارت هدیه با عدم تمایل بانک و راهی کردن وی به شعب دیگر مواجه می‌شوند.

پرس و جوی  ماجرا از مدیران بانکی در حالی با این توضیح همراه بود که مشکلاتی در تامین کارت به دلیلی وارداتی بودن وجود دارد و می‌تواند عاملی برای این جریان باشد که تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از منابع بانکی بیانگر آن است که با توجه به شرایط موجود برخی پیشنهادات برای صرفه‌جویی در صدور و مدیریت کارت‌های فعلی وجود دارد؛ به گونه‌ای که کارت‌های بانکی در اختیار مشتریان بانک‌ها پس از پایان اعتبار آن تمدید شده و کارت جدیدی صادر نشود.

این در حالی است که در حال حاضر بعد از آنکه تاریخ اعتبار درج شده در روی کارت بانکی تمام می‌شود با مراجعه مشتری به بانک کارت منقضی از وی دریافت شده و کارت جدید صادر می‌شود.

آنطور که مدیران بانکی می ‌گویند با توجه به وارداتی بودن کارت‌های بانکی در مدت اخیر با نوسانی که در بازار ارز ایجاد و مشکلاتی که در واردات وجود داشته است، هزینه بانک‌ها در تامین کارت‌های بانکی نیز افزایش یافته و البته موجودی آنها هم ظاهرا زیاد نیست. به هر حال اکنون برآورد می‌شود که بیش از 120 میلیون کارت بانکی در اختیار مردم قرار دارد که تمدید و یا صدور مجد آن در شرایط موجود هزینه‌هایی را به همراه دارد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات