پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد

24 خرداد 1401
نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در این جلسه با دعوت از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و صنعت سعی می‌کنیم تا درددل‌های آنها را بشنویم تا از طریق دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برخی از موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را برطرف کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ما باید گزارشی را از عملکرد 6 ماهه شورا به دبیرخانه مرکزی ارائه کنیم تا خروجی و نتیجه مصوبات در این جلسات مشخص و روشن باشد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت و صنعت مغان مطالبات چغندرکاران را به شکل کامل و 100 درصد پرداخت کرد و در حال حاضر این بنگاه اقتصادی عظیم هیچ بدهی به کشاورزان و چغندرکاران ندارد.

 
پیرموذن بیان کرد: از طریق کمیته تسهیل و کارگروه‌های فنی طرح‌های ارائه شده به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مورد دقت نظر قرار گرفته و امیدواریم براساس آئین‌نامه‌های ستاد تسهیل و کمیته‌های شکل گرفته ایرادات و اشکالات برطرف شود.


وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی و برخی نارضایتی صادرکنندگان از بابت دریافت نکردن جوایز صادراتی و همچنین برگشت ارز حاصل از صادرات ما پیشنهاد کردیم تا همچون گذشته از طریق برگ سبز صادرات تجار مورد حمایت و توجه قرار گیرند.


عضو هیئت رئیسه اتاق ایران بیان کرد: ما همچنان مشکل انتقال ارز را به داخل کشور داریم و تصمیم بر این شده تا همچون زمان تحریم اول این برگ سبز صادرات در اختیار تجار قرار گیرد تا معامله‌ها به شکل قانونی انجام شده و از قاچاق ارز و برخی رانت‌ها پیشگیری شود.البته قرار است در دیداری که استاندار اردبیل با رئیس کل بانک مرکزی خواهد داشت ارزی از محل سامانه نیما برای واردات مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.


وی همچنین به مشکل عمده تولیدکنندگان در عقد قرارداد با بانک‌ها و نحوه محاسبه بهره و سود بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در اکثر پرونده‌های کمیته حمایت قضائی از تولیدکنندگان با این مشکل روبرو بودیم که قرار شد براساس آئین‌نامه جدید نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به مشکلات متعدد واحدهای صنعتی و معدنی اشاره و اظهار کرد: فعالان بخش معدن از مظلومیت خاصی رنج می‌برند به طوری که تصمیم گرفتیم هفته آینده خانه معدن را در این استان راه‌اندازی کنیم تا با برپایی خانه معدن حق و حقوق واقعی فعالان این بخش مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد.


پیرموذن خواسته اصلی معدن‌کاران را تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مسئولان و پاسخ به استعلامات با تشکیل پنجره واحد در این حوزه اعلام کرد و افزود: ما جمع‌بندی این جلسه را به عنوان پیشنهادات استان اردبیل به شورای گفتگوی ملی خواهیم برد تا در تصویب و اجرایی شدن آنها اقدام اساسی را انجام دهیم.

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل نیز گفت: هفته آینده در دیداری که با رئیس کل بانک مرکزی داریم سعی خواهیم کرد تا تجار و تولیدکنندگان اردبیل از ارز نیما استفاده کنند.


وی اظهار کرد: در این نشست معدن‌کاران و صنعتگران مشکلات و خواسته‌های خود را به شکل واقع‌بینانه مطرح کردند تا ما از طریق دولت و بانک مرکزی این مطالبات آنها را پیگیری کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال روان‌سازی مسیر برای حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم و در این حرکت راهگشا و موثر سعی می‌کنیم تا بهترین شرایط و فضا برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی فراهم آید.


بهنامجو همچنین به جایگاه خوب استان در بخش معدن و ضرورت بهره‌برداری از معادن استان به شکل کامل اشاره کرد و گفت: در سه زون معدنی مشگین‌شهر، خلخال و هیر مطالعات به نقطه امیدبخش رسیده و از سال آینده بهره‌برداری و اکتشاف از این معادن شروع خواهد شد.


وی همچنین از کاهش محسوس در پاسخگوئی به استعلامات و صدور مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا هر ماه یکبار پنجره واحد برای بخش معدن و حل مشکلات صاحبان تولید در این بخش شکل گیرد تا به صورت رودررو فعالان بخش معدن خواسته‌های خود را مطرح کنند. البته تولیدکنندگان حوزه معدن با مشکل بازاریابی و فروش نیز روبرو هستند که ما از معاون اقتصادی خود خواسته‌ایم تا نمایشگاه عرضه محصولات و مصالح ساختمانی را در اردبیل دایر کنند.


بهنامجو، ضرورت تعامل با مسئولان محلی و رفع معارض را در حوزه بهره‌برداران صنایع معدنی یادآور شد و تصریح کرد: البته بهره‌برداران باید حق و حقوق روستائیان و ساکنین مناطق محروم را رعایت کند و نسبت به جلب رضایت آنها ببا حفظ منافعشان تلاش کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات