جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

افتتاح حساب ویژه ایران در یک بانک دولتی عراق

24 خرداد 1401
افتتاح حساب ویژه ایران در یک بانک دولتی عراق

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا مهدی علیپور  درباره تعیین یک بانک در عراق برای واریز وجه صادرات ایران به آن کشور گفت: هنوز جزییات این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما قطعا در یک بانک دولتی حسابی برای واریز وجه صادراتی ایران به دینار و یورو افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات دولت عراق در تامین برق مورد نیاز این کشور در سال گذشته و اعتراضات مردمی گفت: عبدالکریم موسوی مدیرکل گاز عراق تاکید کرد که این کشور به تبادل بیش از هزار مگاوات برق با ایران نیاز دارد.

دولت دونالد ترامپ، ۸ کشور را از تحریم های نفتی خود که از روز ۱۳ آبان آغاز شده مستثنی کرد که یکی از این کشورها، عراق است. عضو اتاق بازرگانی با یادآوری افزایش میزان صادرات ایران به عراق از ۲۱ مارس تا ۲۳ اکتبر  سال جاری ادامه داد: هیات وزرای ناظر بر انرژی عراق برای مستثنی شدن از تحریم های آمریکا فشار زیادی به این کشور آورد و شرط این موضوع نیز معامله بدون دلار بود و به همین دلیل ارتباطات مالی ایران عراق به سمت استفاده از ریال و دینار و همچنین یورو رفته است.

نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی گفت: هنوز نام بانک دولتی عراق که قرار است حساب ویژه واریز مبلغ صادرات ایران به دینار یا یورو در آن واریز شود، اعلام نشده است. وی ادامه داد: وزارت دارایی عراق و کمیته وزارت خارجه این کشور تاکید دارند طلب های ایران از دولت عراق نیز به دینار به آن حساب واریز شود.

عضو اتاق بازرگانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایبِنا که امکان واردات با استفاده از آن حساب نیز وجود دارد یا نه، گفت: به طور حتم امکان تامین مبلغ واردات از این حساب نیز وجود دارد با این حال بیشتر محصولات ایرانی به عراق صادر می شوند. علیپور ادامه داد: شرط مستثنی شدن عراق از تحریم های آمریکا تبادل غیر دلاری بوده و می توان از دینار و یورو استفاده کرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات