ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

حفاظت از پول به حفاظت سایبری تبدیل شده است

24 خرداد 1401
حفاظت از پول به حفاظت سایبری تبدیل شده است

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا  سردار غلامرضا حسین جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: یکی از انواع تهدیدات شناخته شده، تهدیدات سایبری است که به دنبال ایجاد مشکل و ضرر به اقتصاد و مردم به شمار می رود و این دسته از تهدیدات در سراسر جهان رایج شده است و باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد تا از بروز هرگونه مشکل در نظام اقتصادی و اجتماعی حراست شود.

وی با اشاره به زورآزمایی‌های آمریکا به دنبال انجام تحریم‌ها، اظهار داشت: همانطور که رهبری تاکید داشتند جنگ نظامی رخ نخواهد داد و در چارچوبی که اعلام شده نباید هیچ مذاکره‌ای انجام شود و در عین حال باید از دولت حمایت شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد:  سه فرآیند بزرگ در کشور در حال رخ دادن است؛ اول توسعه اینترنت اشیا ء است که تحولی جدی در فرصت ها  بوده و خطرات جدیدی را ایجاد می‌کند، مسئله دوم اینترنت و مردم است که در نظام اقتصادی و فضای مجازی و حتی بانکی تحولاتی را به دنبال دارد؛ در عین حال مسئله سوم هوشمندی با به کار گیری هوش مصنوعی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها فعالیت‌ها را با بهره‌برداری مطلوب‌تر انجام داد تا دستاوردهای بهتری حاصل شود.

سردار جلالی با اشاره به دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت:  یکی از موضوعات مهم در زمینه پدافند غیرعامل که مورد توجه و تاکید است، کاهش وابستگی‌های خدمات سایبر با قطع دسترسی به فضای سایبر به شمار می‌رود؛ امروزه تنها ۳ درصد از حجم پول، فیزیکی است و ۹۷ درصد آن سایبری و به عنوان اطلاعات در فضای سایبری نگه داری می‌شود و این مسئله باعث شده تا حفاظت از پول به حفاظت سایبری تبدیل شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: