پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

نصب پیام‌های هشدار آمیز روی خودپردازها

24 خرداد 1401
نصب پیام‌های هشدار آمیز روی خودپردازها

به گزارش بانک اول به نقل از اخبار بانک کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و همچنین کشاندن طعمه به پای دستگاه خودپرداز برای خالی کردن حساب وی از سوی تبهکاران به وفور مشاهده شده است.

 در این بین همواره پلیس و قوه قضائیه هشدارهای لازم را به دارندگان کارت های عابر بانک می دهند اما باز هم شاهد کلاهبرداری از طریق دستگاه های خودپرداز هستیم.

 در اقدامی جالب توجه به تازگی برخی از بانکها و موسسات اعتباری بر روی دستگاه های خودپرداز به گونه ای پیام هایی را نصب کرده اند که مشتریان در هنگام مراجعه به دستگاه پیام‌های هشدارآمیز را مشاهده کنند.

 در یکی از این موارد یکی از بانکها پیغام زیر را برروی دستگاه خودپرداز خود نصب نموده است:

 "مراقب تماس‌های مشکوک که شما را برنده اعلام می‌کنند باشید و از هرگونه عملیات بانکی که به درخواست تلفنی آنها انجام می‌شود خودداری فرمایید"

 این نوشته تا حدود زیادی می تواند کلاهبرداری از طریق دستگاه های خودپرداز را کاهش داده و هوشیاری لازم در هنگام مراجعه به دستگاه‌ها مجدداً یادآوری شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات