پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی UPC ۶۰۰ چیست؟

24 خرداد 1401
مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی UPC ۶۰۰ چیست؟

مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی یا یوسی‌پی(UCP سرنام Uniform Customs and Practice for Documentary Credits) قوانین و مقرراتی یگانه و همسان هستند که توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC و برای یکپارچه‌سازی در روند تهیه اعتبارات اسنادی تهیه می‌ شود و  هم‌اکنون در بیش از ۱۷۵ کشور دنیا استفاده می‌ شود.

اعتبارات اسنادی یکی از شیوه‌های پرداخت پول به فروشنده خارجی با میانجی‌گری بانک‌های دو طرف (خریدار و فروشنده) در دو کشور بوده و از مزایای آن این است که هیچ‌کدام از دو طرف دادوستد ریسکی را متحمل نخواهند شد.

در سال ۱۹۳۳ و طی نشست اتاق بازرگانی بین‌الملل، اعضای آن استاندارد و بنا شد که هر ده سال آنرا با شرایط تازه اقتصادی، هماهنگ نمایند. مهمترین آن یوسی‌پی۵۰۰ از سال ۱۹۹۴ مورد اجرا قرار گرفت و از سال ۲۰۰۳ مطالعات و بررسی‌هایی برای اصلاح و تجدید نظر در آن با حضور ۴۱ عضو از بیست وشش کشور بصورت چند پیش نویس تهیه گردید.

سرانجام این جریانات به تصویب یوسی‌پی۶۰۰ منتهی شد که از ۱ ژوئیه ۲۰۰۷ برابر با ۱۰ تیر ماه ۱۳۸۶ به اجرا گذاشته شد. در این اتاق، کشور ایران نیز دارای یک کمیته است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات