پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

آیا مشتریان از بانک‌شان راضی هستند؟

24 خرداد 1401
آیا مشتریان از بانک‌شان راضی هستند؟

به گزارش بانک اول آخرین گزارش گروه Mercator Advisory تحت عنوان "اومنی چنل و بانکداری شعبه‌ای: محیط بانکداری در امریکا"، نشان می‌دهد که مشتریان آمریکایی نسبت به روابط بانکی خود رضایت کامل دارند و با بانک اصلی یا موسسه اعتباری‌ فعلی‌شان راحت هستند. این گزارش از نظرسنجی بانکی و کانال‌ها از سری‌ بررسی‌های نظارتی دوسالانه مشتریان و بخشی از خدمت  گروه Mercator است. این گزارش بر اساس یافته‌های نظرسنجی آنلاین از بین 3000 مشتری بالغ آمریکایی در نوامبر سال 2018 بدست آمده است.

 

• بطور میانگین، 84 درصد از مشتریان از خدمات بانکی‌شان راضی هستند


• در 2 سال گذشته تنها حدود 1 نفر از هر 8 مشتری بانک‌هایشان را تغییر دادند


• تنها 1 نفر از هر 3 مشتری علاقه‌مند هستند درباره محصولات جدید بانکداری اطلاعات کسب کنند.


• در مقیاسی که عدد 100 در آن میانگین است بانک اولیه مشتری 235 امتیاز را در اعتماد به برند به خود اختصاص داد، رتبه بعدی مختص ویزا با 159 امتیاز بود


• بیشتر مشتریان به محصولات مالی ارائه‌شده توسط شرکت‌های تکنولوژی مانند پی‌پال و فیس‌بوک علاقمند نیستند.


• بعلاوه وفاداری مشتری‌ها به بانک‌شان بعد از استفاده اپلیکیشن موبایلی‌ آن بانک افزایش می‌یابد


این بررسی همچنین نشان داد که تنها حدود یک مشتری از هر سه نفر خواهان دریافت خدمات و محصولات جدید هستند. این موضوع موسسات مالی را ملزم می‌دارد که در روش‌های cross-sell و Up-sell که به مشتریانشان ارائه می‌دهند، بسیار استرتتژیک عمل کنند.

 

اگرچه میزان افتتاح  حساب‌هایی دیجیتالی متوسط است (28%)، میزان رضایت از پروسه افتتاح حساب دیجیتالی بسیار بالا است (نزدیک به 85%)

 

گزارش مذکور نشان می‌دهد که مشتریان در تصمیم‌شان مبنی بر عدم پرداخت کارمزد خودپرداز مصمم هستند. بیش از 7 نفر از هر 10 نفر اعلام کرده‌اند که بطور جدی از پرداخت هزینه  کارمزد در هنگام برداشت پول از خودپرداز اجتناب می‌کنند. بعلاوه حدود یک سوم تنها از خودپرداز برای برداشت پول استفاده می‌کنند.

 

اگرچه تنها حدود یک سوم از مشتریان از بانکداری موبایلی استفاده می‌کنند، اما همه آنها از این تجربه کاملا راضی هستند. نگرانی‌ها درباره عدم فعالیت و امنیت موانعی برای پذیرش بانکداری موبایلی است.

 

پیت راول، یکی از مدیران گروه Mercator Advisory در این گزارش اظهار داشت: "بانک‌ها باید ارزش مشتری را فراتر از دلارها و آسودگی آنها بدانند و این نیازمند بالا بردن سطح امنیت و ایمنی است".

 

عصر بانک

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
اسفندیار کریمی کریموند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام ... راستش بنده مدیر عامل شرکت قزل آلای سوسن هستم که یه طرح اشتغالزایی شیلات زدم و ازینکه بانک محترم توسعه وتعاون مسجدسلیمان به ما وام دادن ممنون هستیم اما به دلیل اینکه ویروس و آب گل آلود باعث شدتا همه ی ماهیها بمیرن، و البته در این رابطه مستندات تاییدیه کار گروه استانداری و همه ی نهادهای دولتی رو هم دارم و نتوانستیم اقساط رو پرداخت کنیم و همینطور پشت سر هم سودشون زیاد شد ما هم هیچ برداشتی نداشتیم .... فقط انتظارم اینکه بخشودگی جرایم شامل حال شرکت ما شود . با تشکر اسفندیار کریمی 09160890240 استان خوزستان . شهرستان مسجدسلیمان . اندیکا . بخش چلو . روستای سوسن سرخاب . شرکت قزل آلای سوسن . اسفندیار کریمی

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات