جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ارز دیجیتال و پول های کلاسیک چه تفاوتها و شباهت هایی دارند؟

24 خرداد 1401
ارز دیجیتال و پول های کلاسیک چه تفاوتها و شباهت هایی دارند؟

بسیاری از سرمایه گذاران از ارز دیجیتال سودآوری داشته اند، در حالی که افراد دیگر در این مسیر شکست خورده اند. علی الرغم آن، ارز دیجیتال آمده است که بماند و دلیل این امر فناوری زیربنای آن یعنی بلاک چین است که یک فن کدگذاری است که تراکنش ها را به شیوه ای غیر متمرکز اجرا می کند. فناوری بلاک چین به تولید یا ایجاد واحد های ارزی و تایید انتقال وجه کمک می کند.

خوشبختانه ارز های دیجیتال توسط حکومت یا بانک مرکزی قانون گذاری نشده اند. آنها به مانند شیوه ای از ذخیره ارزش شخصی برای کاربر عمل می کنند. این امر مصادره، محدودیت و یا حتی توقف استفاده از ارز های دیجیتال را غیر ممکن می سازد.

پول کلاسیک چطور؟

اگر درک کنید که ارز دیجیتال چیست، سپس معنی پول واقعی یا پول کلاسیک را به وضوح درک خواهید کرد. با این وجود، ارز دیجیتال و پول کلاسیک تفاوت هایی جدی با هم دارند. پس باید درک کنید که آنها متفاوت هستند و باید به صورت منفرد مورد بررسی قرار بگیرند. این راهنما به شما کمک می کند که مزیت ها و معایب ارز دیجیتال را در ارتباط با پول کلاسیک درک کنید. پس با ما همراه باشید.

تفاوت های بین ارز دیجیتال و پول کلاسیک

تفاوت های زیادی بین ارز دیجیتال و پول کلاسیک موجود است. به اساسی ترین تفاوت های آنها توجه کنید:

۱. پول کلاسیک را حکومت و بانک مرکزی کنترل می کند اما هیچ کس ارز های دیجیتال را کنترل یا قانون گذاری نمی کند. این یعنی هر کس می تواند ارز دیجیتال را معامله کند و آن طور که می خواهند با آن تراکنش داشته باشند. آنها حتی می توانند در مورد ارزش پول خود در موقع خرید تصمیم گیری کنند.

۲. حکومت از طریق بانک مرکزی پول کلاسیک را چاپ می کند. افراد یا هویت های شخصی ارز های دیجیتال را استخراج می کنند. تعداد ارز های دیجیتالی که آنها استخراج می کنند در واقع کوچک است. اگرچه بانک های مرکزی کشور های خاص می توانند هر مقدار پولی را بخواهند چاپ یا استخراج کنند.

۳. ارز های دیجیتال می توانند به پنهان کردن ثروت فرد کمک کنند زیرا هیچ کس از موقعیت کیف پول شما و مقدار موجودی آن نمی داند. از طرف دیگر پول کلاسیک معمولا در بانک نگه داشته می شود. این امر دسترسی حکومت و بانک را به اطلاعات در مورد ثروت شما فراهم می آورد که از طریق مالیات می توانند مقداری از ثروت شما را بردارند.

۴. وقتی که با ارز دیجیتال پرداختی انجام می دهید و تراکنش های کامل را ثبت می کنید، تراکنش ها را هرگز به آسانی نمی توان برگرداند. اما در مورد پول کلاسیک حکومت و بانک ها می توانند هر زمان که صلاح بدانند تراکنش های شما را برگردانند.

۵. یک تفاوت برجسته دیگر بین ارز دیجیتال و پول کلاسیک این است که ارز دیجیتال تراکنش های ناشناس و دیجیتال را فراهم می کند. این یعنی نام فرد فرستنده و دریافت کننده پول ناشناس می ماند و کسی قادر به رویت آن نیست. از طرف دیگر، تراکنش های پول کلاسیک ناشناس نیستند و به آسانی قابل ردیابی هستند.

۶. هیچ کس حتی حکومت ها نیز نمی توانند تراکنش های شما با ارز دیجیتال را متوقف کنند. بانک ها می توانند هر زمان که بخواهند تراکنش های شما با پول کلاسیک را متوقف کنند و شما نیز نمی توانید آنها را زیر سوال ببرید مگر اینکه نفوذ عمیق داشته باشید.

مزیت های ارز دیجیتال به نسبت پول کلاسیک

دلیل اینکه برخی از افراد ارز های دیجیتال را یک جوک می دانند این است که بعضی از این ارز ها سود کرده اند و بعضی نیز از آنها متحمل ضرر شده اند. جای تعجب نیست که مردم نظرات گوناگونی در مورد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دارند. در پایین تعدادی از مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به جای پول کلاسیک برشمرده شده است.

ارز های دیجیتال به آسانی قابل حمل و انتقال هستند

انتقال ارز های دیجیتال آسان و ساده است و مهم نیست که مقدار آن چقدر باشد. شما می توانید مقدار زیادی ارز دیجیتال را در یک چشم بهم زدن ارسال نمایید.

ارز های دیجیتال تراکنش های شفاف را تضمین می کنند

بزرگترین ویژگی امنیتی که ارز های دیجیتال به این نسل تقدیم می کنند، تضمین این است که همه تراکنش ها شفاف و ثبت شده هستند. دفتر کل باز یعنی بلاک چین تضمین می کند که یک تراکنش کاملا تکمیل شده و در دفتر کل ثبت شده است. تغییر و برگرداندن این تراکنش غیر ممکن است.

ارز های دیجیتال دارای مزیت دسترسی جهانی هستند

ارز های دیجیتال یک واحد پول دیجیتال هستند و در حال تبدیل به چشم اندازی برای ترید بین المللی هستند. ماهیت غیر متمرکز ارز های دیجیتال آنها را در تمام جهان قابل دسترس می سازد. ارز های دیجیتال قابلیت این را دارند که به هر کس از جمله افراد عادی خود مختاری و استقلال مالی را بدهند در حالی که پول کلاسیک کاملا از این کار عاجز است.

ارز های دیجیتال موانع را برای ورود به جهان بانکی کاهش می دهند

حق هر کاربر ارز دیجیتال است که کیف پولی خصوصی داشته باشد تا تراکنش های ارز دیجیتال را انجام دهد. به علاوه، هیچ کس توانایی متوقف کردن شما برای شرکت در یک تراکنش را ندارد. این امر باعث کم کردن موانع در ورود به زیر مجموعه بانک ها می شود.

معایب ارز دیجیتال در برابر پول کلاسیک

ارز دیجیتال معایب و کاستی های خود را دارد. در اینجا تعدادی از نکات منفی سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بسیاری از مردم هنوز هم به پایداری ارز های دیجیتال شک دارند

بسیاری از مردم در مورد ارز های دیجیتال نمی دانند و در نتیجه حتی در مورد وجود و کاربرد آنها شک می کنند. همچنین تنها تعداد معدودی از کسب و کار ها ارز دیجیتال را به عنوان شیوه ای از پرداخت می پذیرند. این یکی از موانع در برابر افرادی است که می خواهند از ارز دیجیتال برای تراکنش های ثابت روزانه خود استفاده نمایند.

ارز های دیجیتال ابزار هایی عالی برای مجرمین هستند

این ارز ها موقعیتی را برای مجرمین فراهم آورده اند که اعمال مجرمانه انجام دهند و به راحتی فرار کنند. این امر حقیقت دارد زیرا تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال به آسانی قابل ردیابی نیستند. تراکنش های بیت کوینی به شرطی که هویت خود را به آن متصل نکرده باشید، غیر قابل ردیابی می باشند. بنابراین مجرمین و کلاه برداران می توانند از آن برای لو نرفتن استفاده کنند. این یکی از دلایل اصلی است که تعدادی از حکومت ها تراکنش های ارز دیجیتال را در کشور خود غیر قانونی اعلام کرده اند.

ارزهای دیجتال بسیار پر نوسان هستند

قیمت و بهای ارز های دیجیتال می تواند در هر نقطه ای از زمان تغییر یابد و آن را تبدیل به یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز کند. اگرچه مردم نظر مثبتی در مورد آینده ارز های دیجیتال دارند اما بازار ارز های دیجیتال هنوز در مرحله کودکی است و قیمت کوین ها می تواند به دلایل متعدد بسیار تغییر داشته باشد.

نتیجه گیری

شما در مورد نقاط قوت و ضعف معامله ارز های دیجیتال به نسبت پول کلاسیک آموخته اید. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا مزایای ذاتی ارز دیجیتال ارزش آن را از پول کلاسیک بیشتر می کند؟

با نگاهی به رشد بیت کوین از 2009 تا به امروز، ارزش آن علی الرغم فراز و نشیب های بسیار در بازار بالا رفته است. سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال حالا به نظر تصمیم درستی می رسد که می تواند در آینده ای نه چندان دور تحقق یابد.

سلب مسئولیت

این مقاله نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. کاربران در نهایت مسئول تصمیم گیری هایی هستند که بر اساس اطلاعات موجود در این مقاله به عمل می آورند. این مسئولیت شماست که به بازبینی، تحلیل و تایید این اطلاعات قبل از اتکا به آنها بپردازید. ترید فعالیت بسیار پر خطری است. قبل از هر گونه تصمیم گیری با مشاور مالی خود مشورت کنید. قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال باید تحقیقاتی جامع به عمل آورید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات