ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

ATMهای مدرن، ابزار اصلی گذار از بانکداری در شعبه به بانکداری مدرن

24 خرداد 1401
ATMهای مدرن، ابزار اصلی گذار از بانکداری در شعبه به بانکداری مدرن

پول نقد به عنوان ابزار پرداخت همچنان قدرت خود را حفظ کرده است. طبق گزارش فدرال رزرو در سال 2018 در مورد روش‌های منتخب پرداخت روزانه، پول نقد پرکاربردترین روش پرداخت در میان مردم ایالات متحده و میزان آن برابر با 36درصد کل روش های پرداخت بوده است. پول نقد به راحتی قابل استفاده است، امن است، شخصی است و همه جا پذیرفته می شود. همان طور که سارا گرونا، یکی از مدیران گروه مشاوران مرکاتور گفته است، کاهش استفاده از پول نقد تدریجی است و استفاده از ATM ابزاری برای تغییر روش پرداخت با سرعت کم است.

 

سارا گرونا ادامه داده: "ATMها، ابزارهای اصلی گذر از عملیات پرترافیک بانکی به سرویس های خودکار هستند، تغییری که شامل استفاده از تکنولوژی‌های آنلاین و موبایل نیز می‌شود. استراتژی های مربوط به شبکه شعب و ATM اغلب به صورت هماهنگ مدیریت می شوند. ATMها ابزار کاهش ترافیک شعب هستند، اما آنها می توانند عاملی کلیدی در حفظ مشتری نیز باشند. برای مثال زمانی که یک بانک بخواهد یکی از شعب خود را تعطیل کند، می‌تواند آن را با ATMهای دارای سرویس های پیشرفته جایگزین کند.
 

کانال ATM شعب

بانکها در حال استفاده بیش تر از ATMها برای افزایش میزان سپرده گذاری در شعب‌شان هستند. طبق گفته برد نولان،  مدیر منابع انسانی شرکت الپوینت سلوشن، ATMها کانالی برای افزایش دسترسی بانک به مشتریان ایجاد می کند، و در عین حال بار عملیات دارای هزینه بالا را برای شعب کاهش می‌دهد.

 

آنچه بانک ها نیاز به استفاده از آن برای افزایش قدرتشان دارند همان چیزی است که نولان آن را فرهنگ استفاده از ATMها نامید و به تقاضای بالای مشتریان به پول نقد اشاره کرد. چه کسی مایل است همواره برای دریافت پول نقد به بانک مراجعه کند در صورتی که ATMها در مکان های مناسبی قرار داده شده‌اند؟بنابراین شعب خرد ممتاز بانکها می توانند فرهنگ استفاده از ATM را کنترل و از آن استفاده کنند.

 

اما کانال های دیجیتال چطور؟


در بانکهای دارای تقاضای دیجیتال، ATMهای بدون کارت، به مشتریان امکان می‌دهد وجه نقد را از طریق موبایل دریافت کنند و این توانایی را برای مشتریان از طریق اپلیکیشن امن فراهم می‌کند.همجنین یکی از ابزارهای بانکها برای افزایش پرداخت‌های موبایلی، استفاده از ATMهایی بدون نیاز به کارت است که شعب ممتاز را به شبکه داخلی بانک متصل و امکان دریافت پول توسط موبایل را فراهم می کند.

 

عصر بان

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات