ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

پیش بینی نظام بانکی در سال ۹۸ از نگاه ۹ مدیرعامل

24 خرداد 1401
پیش بینی نظام بانکی در سال ۹۸ از نگاه ۹ مدیرعامل

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا بانک ها همواره یکی از بازوان اقتصاد کشور بوده و هستند به گونه‌ای که طی سال‌های اخیر در عین تحریم‌های ظالمانه ایران از سوی کشورهای غربی، بانک‌ها در تمامی شرایط سعی کردند تا خدمات مورد نیاز داخلی و خارجی را به مشتریان ارائه دهند.

به دنبال برخی شرایط در سال ۹۷ و همچنین آغاز دور دوم تحریم های کشور از سوی ایالات متحده آمریکا و همچنین شرایط اقتصاد داخلی و بازار ارز، بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه، پیش بینی‌های متفاوتی از سال ۹۸ دارند که برخی بسیاری بدبینانه و برخی نوید روزهای ایستادگی ملت ایران و پیروزی بر تحریم ها را می دهد.

حال در نخستین روزهای کاری سال ۹۸ ایبِنا با برخی از مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی کشور گفتگویی درباره پیش بینی و تحلیل آن‌ها از عملکرد سیستم بانکی در سال ۹۸ داشته است که به شرح زیر است:

محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران در این باره اظهار داشت : نظام اقتصادی در کشور ما بانک محور است و به همین دلیل شاهد حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی و اقدام در جهت رونق کسب و کار و افزایش اشتغال بودیم.

وی ادامه داد: قطعا با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۸ را با عنوان رونق تولید نامگذاری کردند، وظیفه بانک‌ها بیش از گذشته خواهد بود. البته هرچند در بحث بین المللی تحریم اثرات و مشکلاتی را ایجاد کرده، اما بانک‌های کشور با توجه به تجربیات قبلی از عهده کارها بر خواهند آمد و خدمات شایسته‌ای را به مردم و کشور ارائه خواهند داد.

محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه نیز با ابراز همدردی با سیل زدگان، درباره پیش بینی عملکرد سیستم بانکی در سال ۹۸، اظهار داشت: مجموع عملکرد نظام بانکی در سال ۹۷، قابل قبول و خوب بود و با دولت نیز در شرایط مختلف، همکاری و همراهی خوبی داشت. در سال ۹۸ نیز نامگذاری سال بر مبنای مقتضیات اقتصاد داخلی و شرایط بین المللی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت و طبیعتا تمام توان نظام بانکی معطوف به تحقق این شعار و تقویت تولید خواهد شد.

وی افزود: سیستم بانکی در زمینه تقویت تولید از منظر عرضه و تقاضا موثر خواهد بود به گونه‌ای که از منظر عرضه، امکانات منابعی و سپرده‌ای نظام بانکی باید برای پشتیبانی از واحدهای تولیدی با محوریت سرمایه در گردش و افزایش ظرفیت آن‌ها به کار گرفته شود و از منظر تقاضا نیز با افزایش عرضه کل می‌توان در بازار داخلی قدرت خرید فعالان اقتصادی کشور را افزایش داد.

این مدیرعامل بانک دولتی ادامه داد: با این روند چرخه اقتصادی مطلوبی در کشور فراهم خواهد شد و نظام بانکی تمام امکانات منابعی خود را در جهت تحقق این شعار قرار خواهد داد و اولویت بانکهای دولتی نیز تحقق این شعار خواهد بود.

حجت اله صیدی، مدیرعامل،بانک صادرات ایران نیز در این باره گفت: به طور حتم نظام بانکی در سال ۹۸ به مانند سال گذشته پیچیدگی‌های خاصی خواهد داشت اما با نامگذاری سال جاری با عنوان رونق تولید قطعا بانک‌ها حمایت ویژه‌ای از بخش تولید در تمامی فرآیندها خواهند داشت.

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اینکه سال ۹۸، سالی سخت پیش بینی شده، افزود: بانک‌ها نیز باید آمادگی لازم را برای فعالیت در این شرایط داشته باشند و در حوزه داخلی با برنامه ریزی در جهت افزایش درآمدها حرکت کنند.

وی ادامه داد: در حوزه بین المللی نیز بانک‌ها در حال عبور و پشت سر گذاشتن شرایط سخت هستند.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد درباره سال جاری معتقد است: جهت‌گیری‌های بانک مرکزی، توانمندی‌ها و مسئولیت پذیری بانک‌ها اگر در یک راستا و منطبق با نظریات علمی باشد به طور اقتصاد کشور شرایط خوبی خواهد داشت.

وی افزود: دلیلی بر عدم تصور آینده ای روشن برای سیستم بانکی وجود ندارد به خصوص سیاست‌های پولی که در بانک مرکزی برنامه‌ریزی و ابلاغ می‌شود تفاوت‌های جدی را با یک سال گذشته جهت‌گیری کرده و خوشبینامه‌تر می‌شود به آینده نگاه کرد.

علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر اینکه بانک‌ها در اقتصاد کشور نقش موثری دارند، گفت: در کشور ما اقتصاد بانک محور است و بانک‌ها در رونق اقتصادی و تولید موثر واقع خواهند شد و در سال ۹۸ هم با توجه به دستورات مقام معظم رهبری و مباحث مطرح شده از سوی رییس کل بانک مرکزی، بانک ها به مانند گذشته همه همت و تلاش خود را در راستای کمک به تولید و رونق به کار خواهند گرفت.

وی افزود: امسال هم در ابتدای سال کشور با مشکلاتی مواجه شد که به طور حتم بانک‌ها نیز بسته‌های تسهیلاتی و کمک برای هموطنان ایجاد خواهند کرد تا بتوانند با این روش در رونق و تولید نقش به سزایی داشته باشند.

عباس عسگرزاده، مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان گفت: به امید خدا سال ۹۸ سالی پر برکت برای مردم و کشور خواهد بود و اکنون که با حوادثی از جمله سیل مواجه شده‌ایم به طور حتم بانک‌ها نیز باید تلاش خود را افزایش دهند تا نیازهای کشور را در حوزه‌های مختلف پوشش دهند البته به نظر من تاکنون که کمتر از یک ماه از سال گذشته جهت‌گیری خوبی صورت گرفته است.

محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز در این باره اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری و همچنین سیاست های دولت برای سال ۹۸، بانک ها به طور حتم با توجه به تجارب چند سال اخیر، برای رونق تولید نقش آفرینی بالایی خواهند داشت.

وی افزود: به نظرم باید منتظر ثباتی در سیاست‌های اقتصادی و تقویت تولید در کل کشور باشیم.

سید امین جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، اعتقاد دارد: سال ۹۸ سال خوبی خواهد بود و به طور حتم نظام بانکی راه خود را پیدا کرده و مقام معظم رهبری نیز رهنمودهایی به بانک‌ها داشتند که مجموع این‌ها نشان می‌دهد که سال خوبی در پیش رو خواهیم داشت و سیستم بانکی می‌تواند به رونق تولید و رشد اقتصادی کمک کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات