ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

ین ژاپن و ۱۰ نکته جالب/ممنوع بودن چاپ تصویر سیاسیون در سومین ارز محبوب جهان

24 خرداد 1401
ین ژاپن و ۱۰ نکته جالب/ممنوع بودن چاپ تصویر سیاسیون در سومین ارز محبوب جهان

به گزارش بانک اول به  نقل از تایمز ژاپن، هر چند که شاید ین به اندازه یورو و دلار شناخته شده نباشد اما یکی از مهم‌ترین ارزهای جهانی محسوب می‌شود. در ادامه با ۱۰ حقیقت جالب راجع به ین آشنا می‌شوید:

۱- بنا بر اعلام وزارت دارایی ژاپن، در حال حاضر ۹.۹۷ میلیارد قطعه اسکناس ۱۰ هزار ینی، ۶۶۰ میلیون قطعه اسکناس ۵۰۰۰ینی، ۱۰۰ میلیون قطعه اسکناس ۲۰۰۰ ینی و ۴.۲ میلیارد قطعه اسکناس ۱۰۰۰ ینی در چرخه مبادلات پولی جهانی وجود دارد.

۲- در سال ۱۹۸۴ میلادی بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت در راستای حفظ سیاست بی‌طرفانه و مستقل از احزاب سیاسی، از تصویر هیچ چهره سیاسی در اسکناس‌های این کشور استفاده نکند. از آن زمان به بعد در اسکناس‌های ین از چهره‌های غیر سیاسی استفاده می‌شود.

۳- ین از سال ۱۹۸۱ به عنوان واحد پولی ژاپن برگزیده شد و استاندارد مبتنی بر طلا بر آن حاکم است.

۴- ین کلمه‌ای ژاپنی به معنی گرد یا دایره‌ای شکل است و دلیل نامگذاری آن، دایره‌ای شکل بودن سکه است. مردم ژاپن ین را ” اوکانه” نیز خطاب می‌کنند که به معنی پول است.

۵- ین دارای ویژگی‌های امنیتی زیادی است که جعل آن را دشوار می‌سازد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به هولوگرام مخصوص و قابلیت درخشندگی در اشعه فرابنفش اشاره کرد.

۶- ین سومین ارز پر مبادله جهان پس از دلار و یورو است.

۷- ین پس از دلار، یورو و پوند، چهارمین سهم را از ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان دارد.

۸- قرار دادن ین در مایکروویو در ژاپن ۲۰۰ هزار ین جریمه دارد.

۹- ین ژاپن در صورتی که به آرامی روی آب قرار گیرد در آب شناور باقی خواهد ماند.

۱۰- هزینه ضرب سکه یک ینی از ارزش این سکه بیشتر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: