ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

چگونه پرداخت‌های موبایلی صنعت رستوران‌داری را تغییر می‌دهند

24 خرداد 1401
چگونه پرداخت‌های موبایلی صنعت رستوران‌داری را تغییر می‌دهند

به گزارش بانک اول روش‌های نقدی، کارت اعتباری و کارت دبیت فراگیرترین روش‌های پرداخت بین رستوران‌های دنیا هستند، اما با گذشت زمان رستوران‌های بیشتری کیف پول‌های دیجیتال مانند اپل پی، گوگل پی و سامسونگ پی را قبول می‌کنند.

 

در دسامبر 2018 اعلام شد که حدود 20% از رستوران‌ها شروع به قبول هر سه  کیف پول دیجیتال کردند. این یافته‌ها برمبنای نتایج پژوهش شرکت تحقیقاتی مچ‌باکس در بین 500 رستوران دارای امکانات کامل اعلام شده است.

 

پرداخت‌های موبایلی در حال تغییر صنعت رستوران با 3 روش هستند:

 

اول، از آنجایی که مشتریان در حال جایگزین کردن موبایل‌هایشان به عنوان روش پرداخت هستند، در مورد مزایای سرعت و امنیت استفاده از ابزارهای پرداخت موبایلی نسبت به همراه داشتن کیف پول برای استفاده از کارت‌های اعتباری‌شان در پرداخت هزینه سفارش صحبت می‌کنند. امروزه هیچکس بدون تلفن همراه از خانه خارج نمی‌شود، اما ممکن است کیف پول یا کارت اعتباری‌شان را فراموش کنند. افراد پیشگامی که از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند، حتی بیشتر و بهتر می‌توانند با پرداخت موبایلی تجربه خرید آسانی داشته باشند.

 

دومین روش پرداخت موبایلی که تاثیر زیادی بر صنعت رستوران گذاشته، سفارش‌دهی آنلاین است. پلتفرم‌های سفارش آنلاین امروزه توسط 4 یا 5 رستوران در ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرند و موجب افزایش درآمد آن‌ها شده اند. زمانی که مشتریان بخواهند با تلفن همراه یا تبلت سفارش شام دهند، می‌توانند هزینه آن را از طریق اپلیکیشن در زمان سفارش پرداخت کنند.

 

سومین روش زمانی کاربرد دارد که رستوران‌ها برنامه‌های وفاداری ارائه دهند. مشتریان این رستوران‌ها قادرند که امتیازات وفاداری‌شان را با پرداخت هزینه سفارش‌شان هماهنگ کنند تا به صورت خودکار از امتیازاتشان برای پرداخت‌ هزینه رستوران و شام استفاده کنند. بیش‌تر برنامه‌های وفاداری اپلیکیشنی را برای پرداخت‌ هزینه سفارش از طریق تلفن همراه ایجاد کرده‌اند.


ایالات متحده در پذیرش و اجرای برنامه‌های پرداخت موبایلی از دیگر کشورها عقب مانده است. یک رستوران به منظور پذیرش پرداخت موبایلی باید دستگاهی داشته باشد که بتواند پرداخت‌های بدون تماس را بپذیرد. اما تعداد کمی در ایالات متحده تا سال‌های قبل چنین ویژگی داشته‌اند. برای مقایسه جالب است بدانید، استفاده از این دستگاه 15 سال پیش در کانادا متداول بوده است.

 

با  پذیرش EMV در ایالات متحده، رستوران‌ها دستگاه‌هایی با قابلیت EMV نصب کردند که همه‌ی پرداخت‌های بدون تماس را قبول کند. عملا همه‌ی سیستم‌های POS به روز شده و دستگاه‌های پرداخت جدید اکنون پرداخت‌های بدون تماس را هم قبول می‌کنند. این امر موجب پذیرش گسترده پرداخت موبایلی در ایالات متحده  و استفاده از همه‌ی مزایا و فرصت‌های ایجاد درآمد ناشی از این تکنولوژی می‌شود.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: