ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

هفت پیش‌بینی مهم برای اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین در سال ۲۰۱۹

24 خرداد 1401
هفت پیش‌بینی مهم برای اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین در سال ۲۰۱۹

اما صنعت بانکداری آن صنعتی نیست که بتوان ایستاد و شاهد اثرات مخرب آن بود. تغییرات رخ داده است و از آن زمان‌های ناخوشایند مدت زیادی گذشته است. در حال حاضر ما به بازارهای سرمایه و بانکداری با نگاه خوشبینانه‌ای نگاه می‌کنیم و  اکنون تکنولوژی و راحتی و رفاه بیشتری نسبت به قبل انتظار داریم.

اپلیکیشن‌های بانکی، به‌طور ویژه، تاثیر زیادی در تغییر تعامل مصرف‎کنندگان با این صنعت داشته است و اینجا همان جایی است که ما شاهد بزرگترین پیشرفت‌ها خواهیم بود. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به برخی پیش‌بینی‌هایی بیندازیم که صنعت بانکداری در سال ۲۰۱۹ را تعریف می‌کند.

هفت پیش‌بینی برای اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین برای سال ۲۰۱۹

 

دستیار مجازی در اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن موبایلی بانک آمریکا گام بزرگی در این صنعت به حساب می‌آید و اریکا همان چیزی است که این محصول را خاص و ویژه کرده است. اریکا یک دستیار مالی مجازی سخنگو است. باتوجه به اینکه روندهای مربوط به جستجوی صوتی یه طور مداوم در حال افزایش است، انتظار می‌رود که صنعت بانکداری نیز روندهای این چنینی را پیگیری کند.

«امروز چقدر می‌توانم پول خرج کنم؟» دوست نداشتید که یک دستیار مالی شخصی داشته باشید تا به درستی به این سوال شما پاسخ دهد؟ این اپلیکیشن با محاسبه میزان درآمد و هزینه شما، پاسخ واقع‌بینانه‌ای به این سوال خواهد داد.

اینکه این سوال را از یک اپلیکیشن بپرسید و پاسخ موردنظر را دریافت کنید به مراتب راحت‌تر از این است که با یک مشاور شخصی تماس بگیرید و یا اینکه خودتان این حساب و کتاب‌ها را انجام دهید.

 

به روزرسانی در سیاست‌‌های حریم خصوصی

افراد بیشتری در سال ۲۰۱۹ به استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی روی می‌آورند و این موضوع مسئله حریم خصوصی را بیشتر از همیشه پررنگ‌تر می‌کند.

براساس چشم‌انداز صنعت بانکداری ۲۰۱۹ شرکت دیلویت، مصرف‌کنندگان انتظارات و توقعات بیشتری در مورد حریم خصوصی نسبت به قبل دارند. بانک‌ها به جای صرفا برآورده کردن یک سری الزامات مربوط به تطبیق، مجبوراند مسائل مربوط به حریم خصوصی را به شیوه‌ای جامع‌تر دنبال کنند.

این بدان معنا است که بانک‌ها باید در مورد نحوه استفاده از اطلاعات کاربران، شفاف‌تر و پاسخگوتر عمل کنند. موضوع حریم خصوصی برای تمام صنایعی که با اطلاعات آنلاین سروکار دارند، مسئله بسیار مهمی است.

 

اتوماسیون فرایند روباتیک

لغت ربات دیگر یک توهین به حساب نمی‌آید و بیشتر به یک چیز بسیار هوشمند اشاره دارد. فناوری فرایند اتوماسیون رباتیک به منظور تکمیل آسان و راحت فرایندهای تکراری به کار گرفته می‌شود. از این فناوری برای پشتیبانی مشتری، ارسال ایمیل‌ها و انتقال داده‌ها از یک سیستم بانکی به یک سیستم دیگر استفاده می‌شود و کارها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد.

چنین چیزهای نحوه فعالیت بانک‌ها را تغییر می‌دهد. مصرف‌کنندگان اکثر فرایندهای بانکی خودشان را از طریق اپلیکیشن‌های بانکی انجام می‌دهند و کارکنان بانک‌ها بر انجام عملیات پیشرفته‌تر تمرکز خواهند داشت.

 

رویکرد اول دیجیتال

مارس امسال شرکت‌های اپل و مسترکارت خبر راه‌اندازی از اولین محصول دیجیتالشان را اعلام کردند. این محصول یک کارت است که براساس محصول اول دیجیتال طراحی شده است و امکان ارائه کارت‌های کارت‌ فیزیکی هم وجود دارد.

کیف پول‌های دیجیتال هم به زودی به تنها کیف پولی تبدیل خواهند شد که در دست مردم وجود دارد. چند لحظه فکر کنید که دیگر مجبور نیستید برای پرداخت‌های مورد نظرتان به سراغ سکه و اسکناس بروید و یا اینکه کارت مناسبی که پول به اندازه کافی در آن وجود دارد را از کیف پولتان بیرون بیاورید و خطرات احتمالی را به جان بخرید. در کل کیف پول‌های دیجیتال به مراتب امن‌تر و راحت‌تر هستند.

 

تمرکز روی مصرف‌کنندگان است نه اپلیکیشن‌ها

تحولات دیجیتال تنها به این دلیل از اهمیت برخوردار است که مصرف‌کنندگان خواهان آن هستند. ویویان ریچاردز، نویسنده فریلنسر برای وب‌سایت اساینمنت هولیک می‌گوید: «به‌عنوان یک فریلنسر، من کارم را از خانه انجام می‌دهم و چندان هم مایل نیستم که فقط برای رفتن به بانک و انجام کارهای بانکی بیرون بروم. به همین خاطر به اپلیکیشن‌های بسیار متکی هستم. اما موضوع فقط داشتن یک اپلیکیشن نیست، بلک درباره رفاه و راحتی است که این اپلیکیشن‌ها با خود به همراه می‌آورند.»

 

بانک‌ها به سمت اکوسیستم سرویس‌های مصرف‌کننده می‌روند

بانک‌ها در مورد همکاری با دیگر صنایع ازجمله خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، فریلنسرها و غیره به طور جدی وارد عمل شده‌اند. ژوئن سال ۲۰۱۸، آمازون، جی پی مورگان چیس و برکشایر هاتاوی به منظور کاهش هزینه‌های هدررفته، اعلام مشارکت و همکاری کردند. این تنها یک نمونه از یک تجربه مالی جامع است که از طریق اکوسیستمی از پارتنرها فعال شده و روندی است که در آینده پتانسیل‌های بسیاری خواهد داشت.

 

رویکرد شخصی‌سازی

پیشتر هم اقداماتی که یک گروه جمعیتی خاص را هدف قرار داده مشاهده شده است و اپلیکیشن‌ها با هدف ارائه سرویس به میلنیال‌ها و گزینه‌های وام به افراد مسن‌تر و غیره راه‌اندازی شده‌اند. اما این رویکرد به سمت شخصی‌سازی بیشتر تغییر می‌کند.

روبرتا اسمیت نویسنده بخش مالی در وب‌سایت بریل اساینمنت توضیح می‌دهد: «برای شروع به ارائه تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده، مسئله زمان برای بانک‌ها مطرح است. آنها مصرف‌کنندگان را نه‌تنها با توجه به سنشان بلکه باتوجه به علایق و ارزش‌هایشان مورد هدف قرار می‌دهند..»

رویکرد متری محور، پایه و اساس بسیاری از صنایع است. به همین طریق آمازون کاربرانش را هدف قرار می‌دهد و در این زمینه هم موفق است. همچنین سرویس‌های نگارش مانند سایت PaperWritingPro.com با مشتریانشان تعامل می‌کنند. این وبسایت براساس نیازهای کاربر، پیشنهاداتش را ارائه می‌دهد. با اینکه اپلیکیشن‌های بانکی از این جریان عقب مانده‌اند اما همچنان سعی و تلاششان را در این حوزه انجام می‌دهند.

دنیا رو به جلو در حال حرکت است و ما بسیار خوش‌شانسیم که در چنین دوره پیشرفته‌ای از تکنولوژی زندگی می‌کنیم. روندهایی که بالا به آنها اشاره شد تنها یک نگاه اجمالی و مختصر به انتظاراتی است که ما در سال ۲۰۱۹ داریم؛ هرچند که نمی‌شود همه موارد را پیش‌بینی کرد.

منبع: Paymentsjournal

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات