ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

بررسی اجرای مصوبه بخشش دیرکرد و جریمه تسهیلات بانکی در مجلس

24 خرداد 1401
بررسی اجرای مصوبه بخشش دیرکرد و جریمه تسهیلات بانکی در مجلس

به گزارش بانک اول یحیی کمالی پورگفت: این مصوبه مورد تایید نمایندگان و تیم اقتصادی دولت بوده و بی‌توجهی برخی بانک‌ها به اجرای آن به طور حتم برخوردهای قانونی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها با عمل به مصوبه مذکور شرایط بازگشت منابع به شبکه بانکی را فراهم می‌کنند، افزود: تعلل در این موضوع به علت ناتوانی شخص وام گیرنده هیچ عایدی در بر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها در شرایط بحرانی فعلی باید به بهبود وضعیت کمک کنند، تصریح کرد: پافشاری بر اخذ سود، جریمه و دیرکرد مشکلات را بیشتر کرده و دیرتر اصل منابع نیز به شبکه بانکی عودت خواهد شد.

کمالی پور با بیان اینکه مجلس آماده بررسی نقطه نظرات موردی بانک‌ها در خصوص این مصوبه نیز هست، گفت: عدم اجرای این مصوبه با توجه به ضمانت اجرای آن برای شبکه بانکی مناسب نیست.

وی همچنین از آمادگی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای بررسی شکایت‌های مردمی در خصوص عملکرد بانک‌ها خبر داد و افزود: اگر بانک‌ها به این مصوبه مجلس درباره سودهای بانکی و تسهیلات عمل نکنند به طور حتم با معرفی به بانک مرکزی مورد برخوردهای قهری واقع خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خوشبختانه بانک مرکزی نظارت کافی بر شبکه بانکی دارد، تصریح کرد: انتظار می رود گزارش‌های نظارتی بانک مرکزی در خصوص این مصوبه به اطلاع مجلس برسد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای چنین مصوباتی برای بهبود عملکرد شبکه بانکی و افزایش رضایت مردم از آن بسیار موثر است.

 

ایبنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا پویان یاسوج
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام و احترام.تنها مصوبه ای که به نفع مردمه.اکثر سرپرستان خانواده ها بدهی معوق و سررسید شده دارند.و با اجرای این مصوبه سرپرستان خانواده ها و به تبع آن افراد تحت تکفل نفس راحتی خواهند کشید. خیلی خیلی از کانال شما راضی هستم.چون اطلاع رسانی های شما تغییرات مثبتی در زندگی ما ایجاد کرده. کلیه موارد را جمع بندی و برای شما ارسال خواهم کرد. عاقبت به خیر شوید.از ته دل سپاسگزارم

میر یعثوب فلسفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ادم تعجب میکند مصوبه ای درعالیترین سطح کشور مصوب میگردد اما ازطرف بانکها پشیزی ارزش قایل نمیشوند خود بنده به بانک مرکزی شکایت کتبی داده ام پیگیری دقیق انجام نمیدهند فقط باارجاع نامه ام به بانک دستورداده اند جواب مشتری را بدهید !!! مستندات موجود است !!! جلالخالق ...

داود مروبزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من ازبانک صادرات وام گرفتم کارگاهم ورشکسته شدنتوانستم وام گرفته را برگردانم بانک بدون اطلاع دوملک بنده را مزایده وبه نام خود کرد پس از ان مراجعه کردم تاملک رااقاله کنم وبانک سرپرستی قبول نکرد حتی معاون حقوقی سپهر هم پیگیری کرد بازهم بی نتیجه بود بخدا گرفتارم من که پول را نبردم ارز وغیره تبدیل کنم من همان سال ۴۸۰ ملیون گرفتم نزدیک ب یک میلیارد زیان دیدم چه کنم

رضا اذری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک ملت که نمیبخشه جریمه و دیرکردشو منم ندیدم بانکی رو که به این قانون عمل کنه