ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

زوج‌های جوان چگونه یارانه خود را جدا کنند؟

24 خرداد 1401
 زوج‌های جوان چگونه یارانه خود را جدا کنند؟

به  گزارشبانک اول ، موضوع انتقال یارانه پس از ازدواج، طلاق، تولد و فوت یکی از دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود که برای جدا کردن یارانه سرپرست خانوار باید اقدامات لازم در این جهت را از 10 تا 20 هر ماه انجام دهند.

در این میان افرادی که ازدواج کرده اند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند، باید همسر به عنوان سرپرست خانوار با در دست داشتن مدارک از جمله اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقد نامه به شعب دفاتر پلیس+ 10 مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.

به علاوه زوج‌هایی که از یکدیگر جدا شده اند باید با انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارک خود از قبیل: شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمامی مدارک به دفاتر پلیس+ 10 مراجعه و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند که فرد در این بین باید حساب یارانه جدایی برای خود را در یکی از بانک‌ها ایجاد کند در غیر اینصورت یارانه پرداخت نمی‌شود.

همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند.

البته در مواردی که پدر فوت کرده باشد یارانه به حساب مادر خانوار واریز می‌شود که یکی دیگر از مشکلات یارانه بگیران فوت سرپرست خانوار است که در چنین موارد یارانه اعضای خانوار به طور موقت قطع می‌شود و برای حل این مشکل باید مادر و فرزندان با مدارک اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت باید به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند. بعد از ارائه مدارک به مرکز فوق در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود که با فوت پدر خانواده، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می‌گیرد و در چنین شرایطی انتقال یارانه به روش بالا انجام می‌گیرد.

انتقال یارانه در خانوار‌های بد سرپرست نیز، در مرکز پلیس +10 انجام می‌گیرد، اما در این موارد جهت تغییر در کفالت، حضانت و ... افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +10 مراجعه کنند.

شایان ذکراست، برای جدا کردن یارانه باید حدود یک تا دو ماه زمان صرف می‌شود تا یارانه افراد پس از انتقال به حساب سرپرست خانوار واریز شود و نکته قابل توجه اینجاست که خانوار‌ها برای دریافت یارانه و از دست ندادن فرصت برای ماه پیش رو بین دهم تا بیستم هر ماه این موضوع را پیگیری کند.

گفتنی است در میان افرادی هستند که برای جدا کردن یارانه خود اقدام کرده اند، ولی پس از این کار، هنوز پس از گذشتن چند ماه یارانه‌ای دریافت نکرده اند و پیگیری‌ها نیز از سوی سازمان هدفمندی نیز راه بجایی نبرده است، همانطور که یارانه متولدین سال 97 با تاخیر چند ماه واریز شد امکان واریز یارانه افرادی که اقدام به تغییر سرپرست خانوار خود کرده اند وجود دارد، البته تمامی این خانوار‌ها باید قید واریز یارانه‌های معوق که از یک ماه تا چند ماه است را بزنند تا شاید بتوانند یارانه خود را جدا کنند.

 

میزان

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Hadi
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنده متاهل شدم ولی چون پدرم وضع مالی خوبی داشت یارانه وی قطع گردیده. الان من چگونه می توانم دوباره ثبت نام کنم برای یارانه؟

ترگل بابایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من یه سوال دارم، همسرم از گرفتن یارانه انصراف داد،چندسال بعد پسرم ازدواج کرد،ولی حالا به اون یارانه تعلق نمیگیره چون که همسرم از گرفتن یارانه انصراف داده بود ، معنی این چی میتونه باشه؟ چه ربطی به هم دارن؟ میتونید توصیح بدید.